- Gäst
- Oregistrerad ●
hej hej.. hittade det här för några dagar sen, tyckte det var jättekul..
http://objective.jesussave.us/propaganda.html#apple
Jag vet inte om det här har postats förrut, försökte söka, men det fanns alldeles för många träffar på "synd" att jag inte orkade kolla igenom dem..
Hur som helst så lär det väl(förhoppningsvis) glädja nån..
peace..
religösa mäniskor har aldrig varit kända för att varit smarta direkt...
Religion går ju i stort sett ut på att själv fylla i det man inte förstår med rent påhitt och inte ge sig sen när det går att förstå de bitarna…
Macen hjälper folk att förstå saker på ett så effektivt sätt att religiösa typer måste erkänna att de har fel stup i kvarten, när de tidigare bara behövde göra det nån gång var femte år eller så… :rolleyes:
johan dansk
Vad är det för konstig generalisering av människor? Jag känner många människor som anser sig vara regiösa och kristna, dom skulle åtminstone inte slänga ur sig en sån kommentar om dig.......åtminstone inte i ett forum. Vad människor tänker är upp till dom. Frågan är då vem som är smartast......
Martin
Skrevs ursprungligen av Martino
Vad är det för konstig generalisering av människor? Jag känner många människor som anser sig vara regiösa och kristna, dom skulle åtminstone inte slänga ur sig en sån kommentar om dig.......åtminstone inte i ett forum. Vad människor tänker är upp till dom. Frågan är då vem som är smartast......
Martin
hehe, skulle nog ha sagt det tydligt att jag tar allt, och säger allt, om religion med en nypa salt.
Borde nog också ha lagt till att jag tänkte på djupt ortodoxa, ja nästan sjukligt, troende folk som gör det mesta i "guds namn". Vilket jag trodde var ganska självklart vad gäller artikeln ifråga.
Nuväl, om jag har förolämpat någon oavsikligt, så ber jag om ursäkt för detta.
Skrevs ursprungligen av johan dansk
Jag hoppas att du blandar ihop religion med fanatism. Annars var det där ett ganska trist påhopp.
Edit (efter Johans förklaring): Då så.
Inga diskussioner om religion nu! *biter ihop*
Egentligen blir Apples logga mycket bättre om den betyder det kreationisterna tror att den betyder…
Skrevs ursprungligen av apu
Åhh nej betyder det att dom inte tänker porta detta spelet till mac eller?
http://www.inspiredidea.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=1NATION
Windows (95, 98, Me, XP, or 2000),
3D graphics card capable of DirectX 7 (included)
Most home computers made this century.
Öh... tjena säger man...
3D card följer med som passar de flesta datorer gjorda detta århundrade... (okey för att tjåtusentalet varit kort men ändå....)
" I have been informed that the teenage girl in the "Switch" commercial was not on drugs at the time, as I had previously suggested. Apparently, her incoherent rambling was the result of something called a "reality distortion field" -- which, I'm assuming, is some sort of strong magnetic field generated by a device (similar to the one I reported on here,) that Apple Computers developed to assist in their mind control."
Hjälp, jag som länge har gått och funderat på att switcha, och som faktiskt trodde att jag gjorde det av fri vilja... Men nu inser jag att jag är påverkad av det hemska "reality distortion field". Hoppas Bill Gates kan leda mig in på den rätta vägen
Det här är ett verkligt citat från sajten!
« ADDENDUM (7/17/2003): I have been informed that the teenage girl in the "Switch" commercial was not on drugs at the time, as I had previously suggested. Apparently, her incoherent rambling was the result of something called a "reality distortion field" -- which, I'm assuming, is some sort of strong magnetic field generated by a device (similar to the one I reported on here,) that Apple Computers developed to assist in their mind control. My apologies to her and her family.
LOLOLOLOLOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och dom är seriösa? Herregud.
Jag kan bara hoppas att folk lär sig att känna sig trygga i vetenskap och ateism så såna där typer och deras anhängare snart försvinner för alltid. Då kanske utvecklingen kan gå framåt lite snabbare…
Skrevs ursprungligen av Anton S
Ska man skratta eller gråta?
Sidan kan väl knappast vara seriös? Jag hoppas i alla fall det.....
Det är på skämt. Det blir uppenbart om man kollar runt på resten av siten.
Sidan rönte ganska stor uppmärksamhet på mac-webben härom året. Se t.ex. http://www.applelinks.com/articles/2002/04/20020423140855.shtml
Länken fungerar inte längre.
Som jag skrivit i annan tråd. Varför inte starta en "religiös" Mac-sekt. Det går säkert att få statsbidrag och kanske tillochmed EU-bidrag:D
Kanske ett litet altare i Macotekbutiken.
En offerplats där man kan lägga gamla PC-burkar. Utföra skumma ritualer med disketter:)
En Tattoo hörna där alla kan få ett Äpple tatuerat på armen som medlemsbevis.
Skrevs ursprungligen av Pirre
Som jag skrivit i annan tråd. Varför inte starta en "religiös" Mac-sekt. Det går säkert att få statsbidrag och kanske tillochmed EU-bidrag:D
Kanske ett litet altare i Macotekbutiken.
En offerplats där man kan lägga gamla PC-burkar. Utföra skumma ritualer med disketter:)
En Tattoo hörna där alla kan få ett Äpple tatuerat på armen som medlemsbevis.
Samt moms fritt också ! !
Nu fungerade länken igen.
Tog bort ett par inlägg. Om USA är bra eller inte får ni ta på iChat.