Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man in extra-spår i datorn?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en skiva med ett extraspår. Spolar man tillbaka så långt det går från första spåret så kommer en väldigt skön låt som jag vill ha in i datorn.

Hur gör man?
Går det?

• Oregistrerad
  • 2003-08-15 10:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Jag har en skiva med ett extraspår. Spolar man tillbaka så långt det går från första spåret så kommer en väldigt skön låt som jag vill ha in i datorn.

Hur gör man?
Går det?

Med gratisprogrammet Spark ME från http://www.tcworks.de/och datorns inbyggda cd?

• Oregistrerad
  • 2003-08-20 22:54

hej Jörgen
jo jag försöker använda Spark Me 2.8 på min PB G4 10.2.6 har gått bra att bara dra över till Roxio titanium
men nu är det nåt fel
jag spelar in en hel symfoni tex som jag sen vill dela upp i satser snyggt och prydligt
men jag får inte över satserna (regionerna)
utan kan bara addera hela klabbet
inget lyckat alls
har du tips
peter09

• Oregistrerad
  • 2003-08-21 01:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av peter09
har du tips
peter09

Tyvärr har jag inte kört så mkt själv. Har bara provat att spela in lite vinyl men då jag behöver komplettera min hårdvara innan jag fortsätter har det stannat där.

Men vad som man behöver göra att dela upp sitt stycke i separata filer. Jag tror att man startar ett projekt i vilket man sedan har sina olika ljudfiler. Hur man delar upp sin fil har jag ingen aning om. Skall titta imorgon i en MacWorld UK som hade en artikel om hur man gör med Spark i samma nummer som man fick LE på CD. Tyvärr utan manual.

1
Bevaka tråden