Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panasonic HS20 + iMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-29 19:20

Hej, jag har en iMac 3.06 GHz Intel Core Duo. Idag köpte jag en Panasonic HS20 full-HD videokamera. Den har en intern hårddisk på 80 GB. Jag har också ett SDHC 32 GB kort i kameran. Man kan välja vart man vill lagra det man spelar in. Eftersom min iMac har en ingång för SDHC-kort så tyckte jag att det var smart att köpa ett sånt till kameran.

Jag har provat att spela in video på både SDHC-kortet och kamerans hårddisk vilket har gått bra. Jag kan se det jag har spelat in på kameran.

Steg två är att föra över allt till min iMac men här har jag inte lyckats.

Jag stoppar in SDHC-kortet i datorn och ikonen dyker upp på skrivbordet men mappen där videofilerna ska vara i är tom.

Jag gör samma sak med kamerans hårddisk. Jag koppar kameran via USB till datorn. Ikonen dyker upp på skrivbordet men videofilerna är inte i mappen.

Däremot dom stillbilder jag tog med kameran lyckas jag få fram i datorn. Men några videofiler finns inte.

Vad gör jag för fel?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-29 19:30

Jag provade att hitta filerna via iMovie vilket gick. Men jag använder Final Cut. Är det så här man ska göra... att importera filerna via ett redigeringsprogram? Jag trodde det bara skulle vara att tex dra filerna från SDHC-kortet till datorn så hade man videofilerna snabbt och smidigt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-29 21:01

Jag har lyckats få in filer via log and transfer. Men jag vet inte vad jag ska ha för settings i easy set up.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 13:42

det ordnade sig!

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-31 14:26

Kan vara bra att du uppdaterar med info i denna tråden så andra kan ta del av dina erfarenheter.

1
Bevaka tråden