Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma vy i alla mappar.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur går man till väga för att sätta en och samma stil i alla mappar?

Jag vill bara se kolumnerna 'name' och 'kind' i 'list' vyn. Detta vill jag kunna säga till alla mappar i systemet, men som det ser ut nu så får jag gå runt och ändra varje mapp var för sig.

Någon app som kan hjälpa OS X på traven?

Edit: känner mig riktigt newbie switcher utav det här haha.. (suttit på mac sedan 2007)

Senast redigerat 2010-06-01 12:24

Testat "Use as defaults", en knapp längst ner på "Show View Options"-fönstret?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Testat "Use as defaults", en knapp längst ner på "Show View Options"-fönstret?

Det är inte default för valet av kolumner iaf. Vette sjutton vad det är default för? Dufault för själva mappen kanske?
Man tycket att det borde vara nog med att trycka på Use as defaults, men icke sa Mac OS X.

Det här har tyvärr buggat i omgångar i snart tio år, dvs sedan Mac OS X kom.

Det finns säkert tredjepartsprogram som kan fixa det.

Du kan också skapa ett Automator-script som sätter rätt vy på utvalda mappar, sen kan du köra scriptet när det buggat ur...

Jag orkar inte testa - men testa själv.

Markera en mapp så högt upp i hierarkin som möjligt ( users kanske ). Välj Innehåll - Visningsalternativ. I menyn som kommer upp, avmarkera alla kolumner utom typ. Vill Du alltid ha listvy som default - bocka i den rutan. Klicka sedan på knappen [ Använd som förval ].

Borde fungera för alla mappar under den mapp Du en gång markerade. Helst borde det gälla alla mappar, men jag har inte koll på det.

Nopps, då ändrar man bara på Users mappen. Det är det som stör mig

1
Bevaka tråden