Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer OS 4.0 ?

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-20 22:02
Ursprungligen av Engalunda:

Då är det ingen idé & vänta till efter midnatt antar jag

Nej, inte förrän tidigast efter midnatt amerikansk tid.

Ursprungligen av zappee:

Nej, inte förrän tidigast efter midnatt amerikansk tid.

Typiskt. Jag som trodde jag var lycklig och var före Sverige tidsmässigt :/

Men av ngn konstig anledning sitter jag & uppdaterar varje timme nu ändå.. om ngt skulle "gå snett":cool:

Ursprungligen av zappee:

Nej, inte förrän tidigast efter midnatt amerikansk tid.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-20 23:22

Det kommer först att bli imorgon (måndag) 21/6 på kvällen, dvs då det är morgon i Cupertion (USA) värsta fall så efm tid i usa betyder midnatt mellan 21/6 och 22/6 i sverige.

Alla tankar samtidigt -> långsam lina -> dåliga överföringshastigheter -> väntan blir fördröjd med ett dygn - till.

iOS4 är nästan 400Mb stort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 08:59

Storleken verkar variera beroende på modell - 3GS t.ex. är lite större än till de äldre mojängerna, gamla iPodarna bl.a.

Lite detektivarbete visar att det var ganska exakt 19.00 som det släpptes förra året, enligt inlägg i den här tråden som dock är raderade (men jag kan se dom ändå). 19.01 kom första rapporten och sen de närmaste minutrarna började det dyka upp hos allt fler.

Ursprungligen av gsandlund:

18.00 släpps den för Telia-kunder.

Efter kl 18. Oavsett operatör.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-21 17:17
Ursprungligen av Striberger:

Efter kl 18. Oavsett operatör.

Dryga 40 minuter kvar då
Iof, "efter 18.00" kan ju betyda allt från minuter efter tills dagen efter med tanke på belastningen.

Ursprungligen av Drakfot:

Dryga 40 minuter kvar då
Iof, "efter 18.00" kan ju betyda allt från minuter efter tills dagen efter med tanke på belastningen.

Exakt - helgardering från Telia m a o. Tror som Adrian var inne på att kl 19 är en ganska bra gissning.

Har för mig att det var rätt hård belastning på Apples servrar förra året, kan ni bekräfta detta eller minns jag fel?

Ursprungligen av Adrian B:

Lite detektivarbete visar att det var ganska exakt 19.00 som det släpptes förra året, enligt inlägg i den här tråden som dock är raderade (men jag kan se dom ändå). 19.01 kom första rapporten och sen de närmaste minutrarna började det dyka upp hos allt fler.

Då blev det nästan exakt samma tid i år.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-21 17:21

Och värre blir det i år. Mer användare nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 17:22
Ursprungligen av MatsOlov:

Och värre blir det i år. Mer användare nu.

Man kan ju tänka sig att Apple uppgraderat sin infrastruktur...

Nejdå, inte än. Det är inte klart föränn om ett år. Då kommer även vi MobileMe'are att märka skillnad. Om dom dessutom bygger serverparker även utanför USA - i Europa t.ex. - så blir det finemang. Apple har hittils skitit fullständigt i folk utanför USA - det är bevisligen så - inget snack om saken när man ser till deras löjliga serverstruktur (Kalifornien - thats it). Dom har nu länge kört tunga saker som iTunesStore och MM via nätet men inte fixat infrastrukturen. Många analytiker fattar inte varför...men nu börjar det hända saker - bevisligen och ryktesvägen - att dom lägger lite av sitt enorma kassaflöde på infrastruktur. Om ett år ca. märker vi nog resultat.

Ursprungligen av zappee:

Man kan ju tänka sig att Apple uppgraderat sin infrastruktur...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-21 18:10
Ursprungligen av zappee:

Man kan ju tänka sig att Apple uppgraderat sin infrastruktur...

http://www.cultofmac.com/interview-apples-gigantic-new-data-center-hints-at-cloud-computing/14680

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-21 17:43

Nu är jag redo med ny USB - iPod kabel

Tror ni inte Steve har en "big red button" han trycker på vid varje sådant här tillfälle?

Jag är också redo!:) Men hur överbelastat var det vid förra stora uppdateringen?
Sitter med min iPhone som modem till datorn på jobbet och hoppas kunna få den innan midnatt.. vill ej jobba över idag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 18:03

Sånt här är ju spännande! 18.03 och har letat efter uppgradering tio gånger redan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 18:07

Det slår mig att iOS 4 redan är installerat på iPhone-ikonen under sammanfattningsfliken i iTunes. Kom det med 9.2?

Ursprungligen av rk:

Det slår mig att iOS 4 redan är installerat på iPhone-ikonen under sammanfattningsfliken i iTunes. Kom det med 9.2?

Japp.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-21 18:07
Ursprungligen av rk:

Sånt här är ju spännande! 18.03 och har letat efter uppgradering tio gånger redan...

Visst är det så, man känner sig lite som ett barn på julafton med förväntningarna snurrandes i magen

Ursprungligen av rk:

Sånt här är ju spännande! 18.03 och har letat efter uppgradering tio gånger redan...

#! /bin/csh
curl -s -L http://phobos.apple.com/version | grep -i Restore | grep -i iPhone | grep -i 4.0
if ($? == 1) then
echo "Nothing yet..."
else
say "FOUR POINT OH FIRMWARE IS NOW AVAILABLE"
endif
sleep 30

Spara i fil med namnet check, chmod 755 och sedan

until false; do ./check; done

Ursprungligen av BlackSmp:

#! /bin/csh
curl -s -L http://phobos.apple.com/version | grep -i Restore | grep -i iPhone | grep -i 4.0
if ($? == 1) then
echo "Nothing yet..."
else
say "FOUR POINT OH FIRMWARE IS NOW AVAILABLE"
endif
sleep 30

Spara i fil med namnet check, chmod 755 och sedan

until false; do ./check; done

För de som vill ha fler instruktioner finns det här:

iOS 4.0 firmware release expected momentarily, quick Terminal tip to check

Ursprungligen av Capeman:

För de som vill ha fler instruktioner finns det här:

iOS 4.0 firmware release expected momentarily, quick Terminal tip to check

Ja, alltid bra med källa också, speciellt som scriptet fick rätt många kommentarer och förslag på ändringar.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, alltid bra med källa också, speciellt som scriptet fick rätt många kommentarer och förslag på ändringar.

Ja, så ingen tror att BlackSmp hostade upp det där skriptet själv...

Hur funkar det rent praktiskt? Man har iPhonen inkopplad oh klickar på "Leta efter uppdatering" i iTunes eller?

Typ ngt i den stilen gör jag iaf.. hoppas jag gör rätt:">

Ursprungligen av wendefors:

Hur funkar det rent praktiskt? Man har iPhonen inkopplad oh klickar på "Leta efter uppdatering" i iTunes eller?

Bevaka tråden