Kidnappar denna tråd lite. Är inte så hemma på nätverk och så men har sedan tidigare en router som både skickar ut trådbundet till min tv och min ps3a. Trådlösa biten går till min macbook pro. Styrde nyligen upp en airport express pga. kunna köra ut musik trådlöst, mycket trevligt. Dock får jag då och då dropouts på ljudet, både från itunes och spotify.
Jag börja med att koppla in AE:n på det existerande trådlösa nätet men eftersom dropouts dök upp direkt så tänkte jag att jag pröva att dra in en kabel i AEn från routern och köra så men jag får även här dropouts. Vet inte riktigt vad jag ska göra.
Har läst att man kan byta kanal på trådlösa nätet i routern pga många använder sig av standardinställningar som tydligen ska vara kanal 6, min låg på 11.
Testade program som skulle känna av om nån annans nät låg och störde men den plocka inte upp nått.
Som jag fattar det nu så går bara musiken och inget annat genom AE:n och surfen från min router. Kan det bli nån konflikt där?
EDIT
Hitta en inställning där jag kunde välja att AEn skulle matas med tråd (vilket jag trodde den redan gjorde) har dock inte hunnit utvärdera det. Återkommer
Mvh Andreas