Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3gs hjälp att låsa upp

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 14:01

tja d e så att jag har en Iphone 3gs 3.1.2(7D11) 05.11.07
har lyckats jailbrejka den men upplåsningen fungerar ej
skulle någon kunna hjälpa om det e nåt jag gör fel?
Jailbreak:Blackra1n
(Unlock försök med) Blacksn0w

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 15:45

Hur har du installerat Blacksn0w? Testa att lägga till Repo: cydia.pushfix.info i Cydia och ta Blacksn0w RC2 därifrån (Du skall alltså inte lägga till repo blackra1n.com com utan pushfix.info)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 12:17
Ursprungligen av FreddeB:

Hur har du installerat Blacksn0w? Testa att lägga till Repo: cydia.pushfix.info i Cydia och ta Blacksn0w RC2 därifrån (Du skall alltså inte lägga till repo blackra1n.com com utan pushfix.info)

Jag gjorde de men det står fortfarande annan sim hittat MEN provade ringa o smsa till det sim kortet som jag hade i iphonen då tar den emot SMS o samtal (comviq logan kmr tom med fram) även att det står koppla till iTunes......
Så frågan är det jag som gör fel eller är det luren som krånglar(comviq logan knr tom med fram)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 18:40
Ursprungligen av Bullet:

tja d e så att jag har en Iphone 3gs 3.1.2(7D11) 05.11.07
har lyckats jailbrejka den men upplåsningen fungerar ej
skulle någon kunna hjälpa om det e nåt jag gör fel?
Jailbreak:Blackra1n
(Unlock försök med) Blacksn0w

iClarified - Unlock Wizard for iPhone

Välj Win eller Mac och återkom vilket steg du får problem i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 23:05

jag hade installerat blacksn0w men tog bort för att försöka installera om det men sedan gick det inte installera om den
(Spelar det någon roll vilken vecka den är tillverkad? frågade en butik i sthlm där sa dem att 3gsn som är tillverkade efter vecka 40 går ej att låsa upp :S)
ps. tack för svaren

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 12:15
Ursprungligen av Bullet:

jag hade installerat blacksn0w men tog bort för att försöka installera om det men sedan gick det inte installera om den
(Spelar det någon roll vilken vecka den är tillverkad? frågade en butik i sthlm där sa dem att 3gsn som är tillverkade efter vecka 40 går ej att låsa upp :S)
ps. tack för svaren

Den så kallade butiken har fel. Veckonummer spelar ingen roll för själva upplåsningen - däremot för sättet att jailbreaka.

Upplåsningen med Blacksn0w är beroende av att du har rätt baseband/Modem Firmware (05.11.07)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 15:51

Aha ok så det är 100% säkert att man kan låsa upp 3.1.2 med firmware 05.11.07 oavsett vilken vecka den är tillverkad?
måste jag försöka unlocka om o om tills den låser upp för att jag har försökt flera gånger med blacksnow.
iForcasten säger att jag måste låsa upp den med Sn0wbreeze. är det nån skillnad mellan blacksn0w o Sn0wbreeze?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 16:01

och en till grej innan jailbreaken och "upplåsningen" fungerade telia sim korten och telenor sim men nu står det att jag ska koppla den till iTunes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 19:51
Ursprungligen av Bullet:

och en till grej innan jailbreaken och "upplåsningen" fungerade telia sim korten och telenor sim men nu står det att jag ska koppla den till iTunes

Om den fungerade redan innan jailbreakat med SIM-kort från olika operatörer - varför då installera Blacksn0w? Du verkar ha fått en del om bakfoten - kör rätt guide så går det enklare.

3.1.2 skall du jailbreaka med Spirit och behöver du låsa upp så installerar du Blacksn0w efteråt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 22:17

den fungerade med de flesta men inte med tele2.(de e den jag vill åt) Den är från italien så skall vara byggd åt vodafone italy.Men nu står det på: Allmänt:
Om:
Operatör: carrier 5.0
Men nu när jag har jailbreakat den med blackra1n måste jag restora den eller? För att jailbreaka den med spirit........
förlåt om jag ställer dumma frågor, är ganska ny inom det här området :S

  • Oregistrerad
  • 2010-06-08 22:31

Hur ska jag låsa upp min iPhone 3G (vit 16GB) och jailbreaka den?

Den är just nu låst till telia.

Om telefonen:

* Version 3.1.3 (7E18)
* Operatör: Telia 5.0
* Modell: MB500KS
* Modemfirmware: 05.12.01

Hur gör jag? Var nära på att ladda ner nåt program men fick sen höra att det kunde gå rätt åt helsike ifall man använde fel program eller nåt?

Så hur gör jag, så att jag inte sabbar min nyinköpta lur? :">

EDIT: Jag har tänkt använda den med Tele2 när den är klar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 22:32
Ursprungligen av Elajtenworld:

Hur ska jag låsa upp min iPhone 3G (vit 16GB) och jailbreaka den?

Den är just nu låst till telia.

Om telefonen:

* Version 3.1.3 (7E18)
* Operatör: Telia 5.0
* Modell: MB500KS
* Modemfirmware: 05.12.01

Hur gör jag? Var nära på att ladda ner nåt program men fick sen höra att det kunde gå rätt åt helsike ifall man använde fel program eller nåt?

Så hur gör jag, så att jag inte sabbar min nyinköpta lur? :">

iClarified - Unlock Wizard for iPhone

  • Oregistrerad
  • 2010-06-08 23:16

Funkar inte. =(
Fick detta svaret:

"Unlock Wizard |Unable to UnlockPlease select your preferred unlock software from the choices below
Important
Unfortunately you are not able to unlock your iPhone at this time. You may still be able to jailbreak the device. Please see our Jailbreak Wizard to determine this. You can also use our RSS Feed to be informed when an unlock is available.

****NOTE: There are a few select iPhone 3G devices that use the 5.08 bootloader which has been hacked to allow the downgrading of your baseband for unlock. To check if you are on the 5.08 bootloader please follow this tutorial."

Vad ska jag göra?

Min syster sa att jag kunde gå till en Teliabutik och få den upplåst, och sedan skulle det inte vara problem att använda mitt Tele2-kort i den?

Funkar det?

Kan jag nu, via IMEI-nummret, på nåt vis se hur gammal den är?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 07:47
Ursprungligen av Elajtenworld:

Funkar inte. =(
Fick detta svaret:

"Unlock Wizard |Unable to UnlockPlease select your preferred unlock software from the choices below
Important
Unfortunately you are not able to unlock your iPhone at this time. You may still be able to jailbreak the device. Please see our Jailbreak Wizard to determine this. You can also use our RSS Feed to be informed when an unlock is available.

****NOTE: There are a few select iPhone 3G devices that use the 5.08 bootloader which has been hacked to allow the downgrading of your baseband for unlock. To check if you are on the 5.08 bootloader please follow this tutorial."

Vad ska jag göra?

Min syster sa att jag kunde gå till en Teliabutik och få den upplåst, och sedan skulle det inte vara problem att använda mitt Tele2-kort i den?

Funkar det?

Kan jag nu, via IMEI-nummret, på nåt vis se hur gammal den är?

Precis, du kan inte låsa upp den.

Jag tolkade "nyinköpt" som att du nyss hade köpt den och att den inte var begagnad. Är den över 1 år så kan du gå till Telia och få den upplåst.

Om den är över 1 år så bör det fungera att gå till en Telia-butik och få den upplåst vad jag förstått, när den väl är upplåst kan du stoppa in vilket sim-kort du vill.

Har aldrig gjort det själv då jag alltid köper olåsta telefoner just för att slippa dylika situationer.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-09 00:41
Ursprungligen av keptang:

Om den är över 1 år så bör det fungera att gå till en Telia-butik och få den upplåst vad jag förstått, när den väl är upplåst kan du stoppa in vilket sim-kort du vill.

Har aldrig gjort det själv då jag alltid köper olåsta telefoner just för att slippa dylika situationer.

Jag hittade en länk här på 99 som man kunde slå in sitt IMEI-nummer på. Där stod det att min enhet hade "no service coverage". Vilket jag tolkar som att garantin utgått och den är äldre än 12 månader

Men fråga är då, när jag fått den upplåst av Telia, vad har jag då jailbreak till? Vad är det till för?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Jag hittade en länk här på 99 som man kunde slå in sitt IMEI-nummer på. Där stod det att min enhet hade "no service coverage". Vilket jag tolkar som att garantin utgått och den är äldre än 12 månader

Men fråga är då, när jag fått den upplåst av Telia, vad har jag då jailbreak till? Vad är det till för?

Finns trådar som tar upp det helt och hållet, läs och fråga där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 16:13

Från Blackra1n tll Spirit

tja min iphone 3gs 3.1.2 är jailbreakad med blackra1n men jag vill jailbreaka den med spirit måste jag då återställa den innan jailbreaken med spirit? Eller går det bra om jag bara kör på med Spirit?
Problemet är att jag inte kan restora(har provat med shift-restore,ispw-filen) men det kmr fel där det står att det inte kunde "bygga"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-10 18:20
Ursprungligen av Bullet:

tja min iphone 3gs 3.1.2 är jailbreakad med blackra1n men jag vill jailbreaka den med spirit måste jag då återställa den innan jailbreaken med spirit? Eller går det bra om jag bara kör på med Spirit?
Problemet är att jag inte kan restora(har provat med shift-restore,ispw-filen) men det kmr fel där det står att det inte kunde "bygga"

Varför vill du jailbreaka med Spirit?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 20:31
Ursprungligen av Bullet:

tja min iphone 3gs 3.1.2 är jailbreakad med blackra1n men jag vill jailbreaka den med spirit måste jag då återställa den innan jailbreaken med spirit? Eller går det bra om jag bara kör på med Spirit?
Problemet är att jag inte kan restora(har provat med shift-restore,ispw-filen) men det kmr fel där det står att det inte kunde "bygga"

Du MÅSTE återställa först, allt annat kommer att resultera i kalaspannkaka. Har du inte SHSH sparade via Cydia så är du fast med Blackra1n och tethered jailbreak

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 23:11
Ursprungligen av FreddeB:

Du MÅSTE återställa först, allt annat kommer att resultera i kalaspannkaka. Har du inte SHSH sparade via Cydia så är du fast med Blackra1n och tethered jailbreak

Jag har jo broblem med upplåsningen egentligen, kan det vara jailbreaken(blackra1n) som gör så att upplåsningen inte fungerar till 100%
för att jag använde Blacksn0w RC2 den installerar som den ska men när jag sätter i mitt sim kort står det att jag ska koppla den till iTunes men prövade ringa till nummret så tar den emot samtal även att det står att jag ska koppla den till iTunes?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 07:09
Ursprungligen av Bullet:

Jag har jo broblem med upplåsningen egentligen, kan det vara jailbreaken(blackra1n) som gör så att upplåsningen inte fungerar till 100%
för att jag använde Blacksn0w RC2 den installerar som den ska men när jag sätter i mitt sim kort står det att jag ska koppla den till iTunes men prövade ringa till nummret så tar den emot samtal även att det står att jag ska koppla den till iTunes?

Spara dina SHSH och börja om från början.

jag har en 3gs som jag dumt nog råkade uppdatera till 3.1.3 med baseband 05.12.1. Jag vill ta reda på om jag kan jailbreaka den, men förstår inte hur jag ska ta reda på om den går att jailbreaka. Hur kollar jag vilket "bootrom" telefonen har. Telfonen är inte aktiverad längre, utan jag har bara "connect to itunes"-loggan.
Uppskattar all hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2010-06-12 02:44
Ursprungligen av flavor savor:

jag har en 3gs som jag dumt nog råkade uppdatera till 3.1.3 med baseband 05.12.1. Jag vill ta reda på om jag kan jailbreaka den, men förstår inte hur jag ska ta reda på om den går att jailbreaka. Hur kollar jag vilket "bootrom" telefonen har. Telfonen är inte aktiverad längre, utan jag har bara "connect to itunes"-loggan.
Uppskattar all hjälp!

Då är det kört, tyvärr. Det finns nog ingen återvändo heller. Jag skaffa ett telia kontantkort för 150 pix och kör Telia istället så slipper jag bry mig.

Det intressanta är att det inte går att aktivera en 3G telefon med TRE's kort (fast 3 är en officiell partner, gissar att dom bara är "enabled" på 3GS)

Ursprungligen av studiox:

Då är det kört, tyvärr. Det finns nog ingen återvändo heller. Jag skaffa ett telia kontantkort för 150 pix och kör Telia istället så slipper jag bry mig.

Det intressanta är att det inte går att aktivera en 3G telefon med TRE's kort (fast 3 är en officiell partner, gissar att dom bara är "enabled" på 3GS)

jag vet inte om detta inlägget var menat mot mig, även om du citerade mitt inlägg. blev bara lite förvirrad, menar du att jag kan använda ett tre kontantkort istället? telefonen är från 3.

Senast redigerat 2010-06-12 03:21
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-12 07:43
Ursprungligen av flavor savor:

jag vet inte om detta inlägget var menat mot mig, även om du citerade mitt inlägg. blev bara lite förvirrad, menar du att jag kan använda ett tre kontantkort istället? telefonen är från 3.

Ja är telefonen från 3 behöver du använda deras SIMkort.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-12 14:07
Ursprungligen av flavor savor:

jag vet inte om detta inlägget var menat mot mig, även om du citerade mitt inlägg. blev bara lite förvirrad, menar du att jag kan använda ett tre kontantkort istället? telefonen är från 3.

Om du har Tre, varför ber du inte Tre låsa upp den?

  • Oregistrerad
  • 2010-06-12 14:19
Ursprungligen av zappee:

Om du har Tre, varför ber du inte Tre låsa upp den?

Nu cyklar jag kanske lite men jag tror bara Telia har möjlighet att göra detta.

självklart förstår jag det, men kan jag aktivera en 3gs från 3 med deras kontantkort hemma?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-12 10:06

Ja det borde inte vara något problem alls.

Bevaka tråden