Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakterna försvann - återskapa ENBART kontakterna

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Igår kväll hände någonting märkligt med min telefon, den fick helt plötsligt en vit skärm och efter en omstart var alla kontakter i telefonboken borta!

Alla program, sms mm finns kvar men just kontakterna är borta.

Igår kväll kopplade jag därför mobilen till datorn för en återställning, men när jag gick upp i morse stod det att det skulle ta 250 h att synka!

Jag undrar därför; Går det att föra över enbart kontakterna från en backup?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 09:19

Testa först att

1. resetta telefonen: håll ned Power+Home-knappen i 10 sekunder och släpp inte förän Äpplet dyker upp på skärmen.
2. Starta om datorn
3. Lägg sedan in en dummy-kontakt i telefonen innan du synkar. På frågan om du vill slå samman kontakterna i iTunes och iPhone svarar du ja - annars riskerar du att tömma iTuneskontakterna
4. Som sista steg installerar du om iTunes, viktigt är att avinstallera applikationerna i rätt ordning:

1. iTunes
2. QuickTime
3. Apple Software Update
4. Apple Mobile Device Support
5. Bonjour
6. Apple Application Support (finns i iTunes 9 eller senare)
7. Reboot!

När du lyckats finns det ett bra sätt göra en säkerhetskopia på alla kontakterna.

Öppna Adressboken, markera ALLA (kringla-A) dina kontakter, ta tag i det hela och dra och släpp på skrivbordet. Nu skapas filen "AdaAndersson och 167kontakter till.vcf" på skrivbordet.
Spar den filen på t ex ditt Dropboxkonto och en extern disk.
Då har du bra backup på grejerna.

1
Bevaka tråden