Har köpt en Classic 80gb på Blocket med ett par högtalare i "befintligt skick".
Killen spelar upp på högtalarna (fireant) och den fungerar. Hjulet kändes dock inte så responsivt på vägen hem. När jag sen kommer hem återställer jag den för att lägga över min egen musik. iTunes laddar hem en uppdatering och jag tackar ja. Sen kommer det att lägga på musik.
Jag lägger över manuellt. Efter ett antal låtar så står den bara och tuggar. Går hemifrån och kommer tillbaka och den står fortfarande och tuggar, den har kanske på 20 minuter flyttat över två låtar till. Försöker avbryta, det går inte. Försöker med Eject och iTunes kraschar.
Går inte att göra eject från finder efteråt, ikonen blir genomskinlig och den kommer inte från skrivbordet. iTunes hänger sig när jag försöker öppna med ipoden fortfarande ikopplad. Till slut tar jag ut sladden och datorn slänger upp en varning. iPoden tror att den fortfarande är connectad. De gånger jag väntade med att dra ur sladden så hängde sig finder och en omstart var nödvändig. Eller som när jag försökte ladda upp några bilder i indexhibit med Safari 5, då krashar det troligen för att den inte hittar ipoden? FF gör likadant.
När jag till slut bara lägger över två låtar så spelar den en och samma och inte ens hela. Lägger jag över ett helt album så påbörjar den bara enstaka låtar och resten hoppar den över. De låtar som den spelar spelar den inte till slutet.
Jag har kört repair och verify disc i Diskutility men där står det att den verkar vara ok. Hjulet fungerar dock bättre nu av någon anledning, kanske för att det finns mindre saker på den. Har också märkt att den tar väldigt lång tid på sig från att man trycker på play till att den börjar spela.
Är det hårddisk-fel eller finns det något mer jag kan göra?
Mycket tacksam för alla råd!