Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anslutning misslyckades - WD My Book World Edition 2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

är ny på Mac och har en fråga om min WD My Book World Edition 2. Har den som filserver och enhet för Time Machine-backuper. Jag har en Macbook Pro årsmodell 2010, med Snow Leopard.

Det fungerar fint men...

I Finder får jag meddelandet "Anslutningen misslyckades". Jag ser min enhet i listan till vänster men det går inte öppna den för att bläddra i mapparna på enheten.

Samma sak med Time Machine. Backupfunktionen hittar inte min nätverksdisk.

Det konstiga är att den finns på nätverket. Jag kan komma åt enhetens admin-sida via Safari, genom att knappa in IP-nummer eller gå vägen via Bonjour.

Någon som kan ge några handfasta tips till en nykomling? Kan jag "refrescha" i Finder på något sätt så att enheten upptäcks och ansluts korrekt? Eller finns det något annat husmorstrick som fungerar i dessa lägen?

Att göra en reboot på disken har fungerat, men det känns som fel väg att gå.

Alla tips är välkomna.

Tack

Magnus

Testa att ta bort alla sparade nycklar (lösenord, användarinfo, certifikat osv.) associerade med nätdisken i Nyckelhanteraren (Program > Verktygsprogram > Nyckelhanterare). Det hjälpte mig när Time Machine vägrade ansluta till min Time Capsule.

Tack för rådet Scarecrow.

Just nu jammar allting (kanske pga av omstart av allting). Skall testa ditt knep nästa gång jag inte kommer åt NAS-disken.

1
Bevaka tråden