Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera DVD till FCP.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter på en G5 dual 1.8Ghz med en DVD som jag försöker att importera till FCP 5.1. Har försökt med VOB filer, Handbrake och nu senast Mpeg streamclip 1.9.3b3 men jag förlorar ljudet varenda gång. Vad gör jag för fel? Försökte ta in filmen i .mov, H 264, Pass Thru. Borde jag ha ändrat till Uncompressed? Är Mpeg alltid skit att använda i FCP när man vill kunna slippa allt vad Keyframes betyder och kunna klippa frame by frame. Materialet är filmat på RED och ljudmixat i 5.1 surround. Det bör ha att göra med 5.1 ljudet antar jag. Vilken inställning bör jag ha i Mpeg streamclip eller borde jag använda Handbrake?

Att materialet är filmat med RED eller anything spelar ingen roll - är det en DVD-videoskiva vi snackar om så är det Mpeg2 på den. Hollywoodrullar är oftast filmade med 35mm Panavison filmkamera - men på en DVD är det bara Mpeg2 kvar :-D.

Nå - Mpeg Streamclip är vad jag använder. Ta in DVD'n i ett klippbart format (glöm H264 [mpeg4] och sådant GOP - det är precis som mpeg2 - en leveranscodec - slutcodec till kund kan man säga). Ta in det som .mov och ProRes eller DVCpro50 t.ex.. Eller varför inte som DV (.dv) - det finns en färdigt DV-val i Mpeg Stramclip. Jag brukar ta in allt som vanlig DV - det är ändå bättre än Mpeg2 som är på skivan. Det duger fint. Ljudet blir stereo - PCM - 16 bitar 48 kHz.

1
Bevaka tråden