Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows-användare kan inte se skogen för alla träd....

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I senaste angreppets spår har jag slagit lite på trumman för Mac OS X och Linux som alternativ till Windows. Naturligtvis är inget av dessa system bra för "de flesta använder Windows".

Man blir frustrerad.:(

Hoppas att de får betala mycket när Palladium kommer. De lär inte vakna då heller.

Problemet för Apple är alla personer som är så fastlåsta att de vägrar inse att andra system är värda en kontroll. "Det spelar ingen roll hur bra Mac är, de flesta väljer Windows så varför ska man köpa en Mac" är bara ett av många citat.

Var bara tvungen att skriva av mig frustrationen. Det är som att tala med en vägg.:(

Hoppas att deras hårddiskar förstörs vid nästa virusangrepp.:D

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-08-15 12:16

Eftersom att jag sitter i M$ supporten nu så kan jag intyga att folk inte ens vet vad mac är fårnågot.......:(

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-15 12:29

Red Hat 9 fungerar redan bättre än Win XP, så det är bara att byta. Eller till Mac så klart.

• Medlem
  • 2003-08-15 12:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Red Hat 9 fungerar redan bättre än Win XP, så det är bara att byta. Eller till Mac så klart.

För de som sitter fast med x86-hårdvara kan säkert också någon av BSD-varianterna ett rätt bra alternativ.
I måndags tog min paranoia över, och jag raderade den enda windowsinstallation jag hade (XP Pro på en Via Epia 800-maskin på jobbet). Efter att ha installerat OpenBSD/KDE har jag fått en snabbare maskin, och dessutom kan jag peka och skratta åt de här på jobbet som råkat ut för de senaste maskarna/virusen.

(Få se nu. Vilka minfält har jag steppdansat på i det här inlägget?

Mac mot Win.
Linux mot *BSD
*BSD mot OpenBSD
KDE mot Gnome

Om jag bara skriver någonting illa om Emacs också, så borde den här diskussionen räcka minst fram till jul

:wq

/s-o

Inget system *annat än Windows* är värda att slösa tid på enligt fanatikerna. Märkligt att samma personer sedan klagar på att andra är "fanatiska" bara för att de använder något annat.

Leve Palladium!:D

1
Bevaka tråden