Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4 ute nu.

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-08 10:34

Känns som iOS4 förstört telefonen (3G). Det går segt och det hakar upp sig ganska ofta. Det kan ju ta upp till 20-30 sekunder från det att jag klickar på sms-ikonen tills smsen kommer fram. Samma med iPod-funktionen. En del program verkar ta längre tid på sig att starta upp.

IOS4 förstört min telefon också

Även jag tycker att telefonen funkar mycket sämre med iOS4. Den är seg, den hänger sig, program avslutas, att skriva sms funkar ibland inte. Jag blir riktigt trött av att behöva vänta 10-15 sekunder på att almanackan ska visa sig och jag har slutat lägga in möten direkt i iphone eftersom det tar så lång tid - nej, då gör jag det på macen och syncar över men så ska det väl inte behöva vara...?

ett annat problem är att vissa "kalendrar" nu dubblerats...? se bild. Kan jag lösa det på något sätt?

mvh Jonas

Ursprungligen av ledin:

Känns som iOS4 förstört telefonen (3G). Det går segt och det hakar upp sig ganska ofta. Det kan ju ta upp till 20-30 sekunder från det att jag klickar på sms-ikonen tills smsen kommer fram. Samma med iPod-funktionen. En del program verkar ta längre tid på sig att starta upp.

Testa att återställa telefonen (efter att ha tagit backup förstås).

Andy Baio skrev på Twitter:

iPhone 3G horribly slow after the iOS 4 update? Back up and restore. Totally fixed mine.

Ursprungligen av Adrian B:

Testa att återställa telefonen (efter att ha tagit backup förstås).

Andy Baio skrev på Twitter:

iPhone 3G horribly slow after the iOS 4 update? Back up and restore. Totally fixed mine.

Jag gjorde en återställning av min iPod Touch G2. Resultatet jag märkt är att den är lite kvickare men jag råkar fortfarande ut för oförklarliga program och spelkrascher och när jag ska låsa upp den så tar det en stund för skärmgrafiken att reagera på att jag faktiskt "dragit" i reglaget.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-07-12 18:17
Ursprungligen av Adrian B:

Testa att återställa telefonen (efter att ha tagit backup förstås).

Andy Baio skrev på Twitter:

iPhone 3G horribly slow after the iOS 4 update? Back up and restore. Totally fixed mine.

Jag testade att återställa telefonen i går. Än så länge tycker jag faktiskt det blivit bättre! Den verkar lite mer stabil nu, precis som den var innan iOS4. Suget efter iPhone 4 har därmed avtagit lite

Vilket kalenderprogram är det?l

ical

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket kalenderprogram är det?l

Hej!
programmet som strular är iCal på macen där många händelser dubblerats efter att jag gick över till iOS4.
mvh Jonas Ludvigsson

Min har också blivit fruktansvärt långsam. I början var tex. kameran väldigt snabb men nu är den så seg att det bara är jobbigt att använda den. Provat starta om utan resultat. Håller nu på att återställa telefonen för att se om det hjälper. Har en 3Gs.

Min har blivit bättre på alla sätt efter IOS4, bättre batteritid framförallt detta kan dock bero på att jag hade JB innan.

ingen annan som det blvit bättre för?

Ursprungligen av Bajenwille:

ingen annan som det blvit bättre för?

Jodå. Det handlar snarare om att de få som fått problem är de som hörs. Känner själv ingen som inte tycker iPhonen känns snabbare, inte ens de som har 3G.

Jag får sälla mig till skaran med iPhone 3G som efter en återställning fått en mer stabil telefon igen.

Med endast en uppdatering till iOS4 tog det alldeles för lång tid att öppna applikationer och vissa systemfunktioner, exempelvis SMS och inställningar. Kan inte komma ihåg att jag upplevde samma sak när jag uppdaterade från 2.2.1 till 3.0, men å andra sidan är väl iOS4 byggt mer för nyare hårdvara. I vilket fall är jag glad att även vi 3G ägare fick ta del av lite trevligt godis i iOS4. Blir bara mer och mer sugen på en iPhone 4 för var dag som passerar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-13 23:05

Min 3G är också mycket långsammare än innan.
Otroligt seg att använda. Ska testa att återställa den.

Bevaka tråden