Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Uppdatera igår min iPhone 3Gs från 3.3.3 till den nya iOS 4. Allt fungerade felfritt och älskar nya uppdateringen tills jag märkte att jag inte får något internet? Försöker gå in på Safari, mail, facebook osv men ingenting händer. Telefonen står och laddar och till slut står det: Kan inte ansluta till internet bla bla??
Prövade att återställa telefonen helt som en ny iPhone med den nya uppdateringen, fungerar! Men när jag återställer från min säkerhetskopia fungerar återigen inte internet.
Inställningar för mobil data i "Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk" tror jag det heter.
Har inte själv tre, men där tror jag att följande ska stå:
APN: http://data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se/
MMS-Proxy: mmsproxy.tre.se:8799
Övriga fält lämnas tomma
Jag har tre men jag har inga sånna inställningar.. Verkar inte behövas
"När du aktiverar din iPhone via iTunes från en dator första gången så installeras MMS-inställningarna direkt till din telefon. Det enda du behöver göra efter installationen är att starta om din iPhone för att MMS-inställningarna ska aktiveras. "
Taget från 3: Kom igång med din iPhone
Gör en återställning utav iOS 4, lägg inte tillbaka backupen, löser i 99,999% av fallen de problem som finns.
Det ser du i massor med poster på forumet här.
Att lägga tillbaka en säkerhetskopia (framförallt när den är gjord med en tidigare version utav operativsystemet) är dömt att misslyckas i de flesta fall.
Du hade ju faktiskt lösningen själv redan i din första post.
Men jag vill ju inte gå miste om allt på telefonen? Alla kontakter, sms, bilder, musik allt försvinner ju? Även om man kan synkronisera det efteråt försvinner fortfarande kontakter, sms osv..
Men jag vill ju inte gå miste om allt på telefonen? Alla kontakter, sms, bilder, musik allt försvinner ju? Även om man kan synkronisera det efteråt försvinner fortfarande kontakter, sms osv..
Ja, fungerar precis som under 3.x.x.
Det lär nog lösa sig när du återställt.
Något har hänt i bakgrunden med dina inställningar som påverkar mobilt data verkar det som när du la tillbaka backupen.