Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den gamla Mac Mini till en LG-TV för en teknisk handikappad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

nu vet jag att detta säkert är jättelätt att räkna ut själv för er proffs, men jag har verkligen ingen aning vad alla in och utgångar på min TV betyder eller vilka som finns på Mac Mini.

Min fråga är rakt på sak.

Jag har en LG-TV med ingångarna DVI, RGB och Audio (den kan tom jag räkna ut vad den gör).

Så jag undrar om jag köper en "gammal" Mac Mini kommer det gå att få bild och ljud från den in till TV'n? Om svaret är ja, vilka sladdar behövs?

EDIT: Går det även med den nya Mac Minin? Vad behövs då?

Tack för er hjälp!

MVH.

  • Medlem
  • 2010-06-26 21:35

Vad du behöver för att få din nuvarande maskin att funka med din TV: En mini-DVI - DVI konverter. En ljudkabel, troligtvis 3,5mm - 2 x RCA.

Har din TV ingen HDMI kommer du nog inte tjäna något på att köpa en ny, men jag ska inte säga för mycket. Jag är ingen expert på området.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-06-26 21:41

Det beror på hur gammal din gamla Mini är. Min t.ex. är den sista G4-varianten och den har en DVI-kontakt, så en DVI-DVI kabel borde räcka. Ljudet måste man dock ta med en separat ljudkabel.

Medelgammal så behövs en miniDVI-DVI adapter och DVI-DVI kabel + ljudkabel.

Har du en nyare Mini med en miniDisplayPort så behövs en miniDP-DVI adapter och DVI-DVI kabel + ljudkabel.

När det gäller RGB och VGA så glöm dem. De är analoga och kommer inte att ge bästa möjliga bild.

För den nya minin så behövs antingen en HDMI-HDMI kabel eller miniDP-DVI adapter och DVI-DVI kabel (+ ev. en separat ljudkabel).

Jag tänkte köpa den Minin som precis blev ersatt. Vad har den för portar?

Gör Apple alla dessa sladdar?

MVH.

  • Medlem
  • 2010-06-26 22:26

På nya minin har du en MiniDisplay Port - MDP. Samt en HDMI.

1
Bevaka tråden