Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples nästa nedslag?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi vet ju alla hur beskyddande Apple är av sina varunamn o sitt företagsnamn, de brukar slå ner som en hök. Här är ett företag som kanske inte för sig inom samma område men jag kan tänka mig att Apple gärna skulle vilja komma åt dem o deras nätadress...om de nu känner till dem vill säga.
Apple.co.uk

"co.uk" suffixet är förresten det vanligaste för företagssidor i england. Se tex: bbc.co.uk, virgin.co.uk etc

Jag hittade denna av en slump då jag trodde att det var adressen till Apple i England.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-06-29 07:57

Fast just anledningen till att apple.co.uk inte tillhör Apple Computer är att domänen redan ägdes av någon när Apple försökte köpa den. Inte mycket Apple kan göra åt, man kan inte tvinga ett företag i annat land att byta namn bara för att man råkade ha samma.
Apple får nog snällt vänta tills domänen blir ledig eller att någon vill sälja den till dem. Om jag misstänker rätt så kommer nog _alla_ som kommer i närheten av den att vilja försöka skinna Apple.

Det verkar dock som att domänen nyligen bytt ägare/innehåll för sådär såg den inte ut för något år sen, då var det ett "vettigt" företag som innehade domänen. Eller, vid närmare titt är det nog samma, men de har gjort om sidan... till det sämre.

Ursprungligen av bollman:

Fast just anledningen till att apple.co.uk inte tillhör Apple Computer är att domänen redan ägdes av någon när Apple försökte köpa den. Inte mycket Apple kan göra åt, man kan inte tvinga ett företag i annat land att byta namn bara för att man råkade ha samma.
Apple får nog snällt vänta tills domänen blir ledig eller att någon vill sälja den till dem. Om jag misstänker rätt så kommer nog _alla_ som kommer i närheten av den att vilja försöka skinna Apple.

Det verkar dock som att domänen nyligen bytt ägare/innehåll för sådär såg den inte ut för något år sen, då var det ett "vettigt" företag som innehade domänen. Eller, vid närmare titt är det nog samma, men de har gjort om sidan... till det sämre.

Där ser man

1
Bevaka tråden