Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råkade uppdatera från 3.1.2 till 4.0

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-13 17:45

Har sökt runt men inte hittat något. Råkade idag uppdatera min 3GS från 3.1.2 till 4.0 och nu är telefonen låst. Finns det något man kan göra?

  • Oregistrerad
  • 2010-07-13 18:03

Ja, du kan söka här, du är nog inte ensam

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-13 21:21

När köpte du din 3GS? Titta på serienumret som du hittar under inställningar-->Om. Den 4:e och 5:e siffran i serienumret står för vilken vecka den är tillverkad. Om det nu inte är så att du köpte den nyligen. Om det visar sig att den är gjord innan vecka 40 år 2009 sitter du förmodligen på den gamla "bootromen". Då är det enkelt att jailbreaka och låsa upp din lur för alla operatörer. Är det däremot så att den är gjord efter vecka 40 år 2009 blir det lite trixigare men det går att jailbreaka och låsa upp även denna modell. Jag och en annan på detta forum fixade våra iPhones (3GS) igår och vi kör nu iOS4 med valfri operatör. Vi hade också 3.1.2 innan.

Kolla som sagt först vilken vecka den är tillverkad så kan vi ta det därifrån sen. Men ta det lugt. Det går att fixa

Kolla in vår tråd:

http://www.99.se/upplasning-jailbreak/278826-jailbreak-ios-4-iphone-3gs-3-1-2-new-bootrom.html

Mvh Olof

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-13 21:36

Hej igen!

Jag var nog lite förhastad där tyvärr. När vi jailbreakade och låste upp våra iPhones satt vi på 3.1.2 vilket man måste göra om man har en nyare verson av 3GS. Om du har den gamla (innan vecka 40 år 2009) är det lugnt men om du har den nya måste du tyvärr vänta på ett jailbreak-program för den. Det skall släppas så fort Apple släpper sin första uppdatering til iOS4 vilket kommer ske väldigt snart. Sorry om jag gav dig falska förhoppningar.

Mvh Olof

1
Bevaka tråden