Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presskonferens om iPhone 4 på fredag (2010-07-16)

Tråden skapades och har fått 157 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

presskonferensen är sedan länge över.
Stäng tråden kanske?

Nog läge för det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-17 16:17
Ursprungligen av Goflorp:

presskonferensen är sedan länge över.
Stäng tråden kanske?

Eller låta slappskallar som jag till exempel hinna se den på nätet först?

Apples jämförelse med andra lurar är ett sätt att visa att alla har detta "problem". Det är en naturlag - ren fysik - som det handlar om. Det är helt logiskt att dom gör jämförelser - det skulle jag också göra. Det handlar alltså inte om "fel" - det handlar om begränsningarna naturen sätter när man bygger miniradioenheter för mega- och gigahertz-banden.
Om någon noterar och klagar på att segelbåten lutar när man kryssar så skulle jag direkt nämna att alla segelbåtar lutar på kryss. man måste försöka bilda folk - det är en skyldighet - även om oddsen för att alla dessa korkskallar ska fatta är mycket höga.
Om kunder började klaga på att tevemottagningen är usel när man har antennen i källaren under soffan så skulle jag genast bevisa att alla andra antenner beter sig på samma sätt.
Om någon klagar på att den vanliga kulspetspennan slutar funka om man håller den upp och ner när man skriver så skulle jag direkt försöka förklara att alla normala kulspetspennor slutar att fungera om man håller dom upp och ner.
Etc. Etc.

När det gäller begränsningar i naturen så är det givetvis helt logiskt och sunt om ett företag omedelbart markerar att alla andra tillverkare också verkar i dessa begränsningar i naturen.

Jämförelsen med Volvo och bromsar är ju absurd och löjlig.

Om det blivit ett rabalder kring det faktum att Iphone4 inte funkar under vatten - och Apple vid en presskonferens visade att inga andra tillverkares lurar heller funkar under vatten - är då detta dålig stil? Inte i min värld.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-19 01:37
Ursprungligen av Zimmerman:

Apples jämförelse med andra lurar är ett sätt att visa att alla har detta "problem". Det är en naturlag - ren fysik - som det handlar om.

Jämförelsen med Volvo och bromsar är ju absurd och löjlig.

Man behöver ju inte inneha speciellt många hjärnceller för att förstå att jag överdrev, det förstår väl tom herr Zimmerman, eller?

Det jag menar är att, för oss som läst marknadsföring så är det inte speciellt strategiskt viktigt att påpeka att konkurrenter har fel, och jag är inte på samma spår i fallet apple (Men jag har precis som jag tidigare skrev i mitt inlägg svårt att exakt bestämma mig)

Jämförelsen bil passar ju väldigt bra. Alla vet att det är väldigt dumt att köra in i en betongmur med en bil i 180 Km/h och ingen biltillverkare är dum nog att påstå att det klarar varken deras bilar eller en konkurrents bilar. Volvo skulle aldrig på en presskonferens säga "men det fattar väl vilken idiot som helst att det klarar ju inte en SAAB bil heller)

Det Apple kunde göra, om det du säger är sant är att påpeka fysiologiska fakta - Såhär fungerar radiovågor och göra det uppenbart för alla att konsekvenserna blir såhär.

Nu tycker ju Apple inte att detta är ett problem, och det får ju stå för Apple. Baserat på uttalanden från RIM, Nokia och HTC så anser inte heller dom att detta är ett problem. Alltså finns det ju inget problem, ellerhur? OM det trots allt skulle finnas ett problem så kan man alltså bäst undvika att antagligen hålla telefonen på det sättet som orsakar problemet alternativt att inte köpa en smartphone.

Så det ska startas en ny tråd för dom som vill diskutera presskonferensen? Bra idé..

Vi låter den här tråden vara öppen för att diskutera själva presskonferensen. De enskilda ämnena som antennproblemet, passar bättre i sina existerande trådar.

Hur var det med dom där siffrorna om hur många som hade klagat, var det endast USA eller alla länder som har börjat sälja den? Skicka gärna en länk i så fall om ni hittar svaret.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 08:33
Ursprungligen av westerlu77:

Hur var det med dom där siffrorna om hur många som hade klagat, var det endast USA eller alla länder som har börjat sälja den? Skicka gärna en länk i så fall om ni hittar svaret.

Helt klart baserat på data från USA applecare och AT&T.

//Rob

Bevaka tråden