Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Annan upplösning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-16 09:05

Igår hände en sak jag aldrig sett innan. När jag tog min iPhone för att gå till en polare hade upplösningen ändrats, alla ikoner var betydligt större än vanligt. Kunde inte "bläddra" bland mina appar heller. Stängde av den i förhoppningen att det skulle bli normalt igen, vilket det inte gjorde.
När den hade startat upp igen såg jag ju först äpplet (vilket var i normal storlek) sen så när den kom till förstasidan där man slidar för att låsa upp den, blinkar det till o sen är det likadant igen; jättestor text "låst sim" o det händer inget när jag försöker klicka där för att låsa upp.
Har försökt med återställning i iTunes men det hjälpte inte alls.

Vad kan man nu göra?

  • Medlem
  • 2010-07-16 09:09

Skärmförstoring? Slå (tap) på den med tre fingrar eller nåt så kanske den blri normal igen. Man kan ställa in den att inte bete sig så.

  • Medlem
  • 2010-07-16 09:29

Haha. Så lätt var det. Nu sitter jag här o skäms över hur lätt det var :">
Tack, stort tack. Skulle postat här igår kväll så hade jag sluppit slita mitt hår

Funktionen är till för att synskadade skall kunna se bättre vad som är på skärmen.

Tror inställningen heter "Allmänt/Hjälpmedel" .
Här har du VoiceOver, Zooma (det du hade problem med), Stor Text, Vitt på svart mm

Längst ner kan du även ställa in vad Trippelklick skall göra - det kan va käckt.

1
Bevaka tråden