Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det något kontantpris för Tele2 (32gb), blev det 6899:-? Är det någon som har kunnat boka 12 mån på Telia eller så?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 00:33
Ursprungligen av westerlu77:

Finns det något kontantpris för Tele2 (32gb), blev det 6899:-? Är det någon som har kunnat boka 12 mån på Telia eller så?

Lite osäker på formuleringen "eller så" i det här fallet, men jag beställde precis en 32GB från Halebop med 12 månaders bindningstid. 6195 spänn.

Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon som har kunnat boka 12 mån på Telia eller så?

Jag funderade just på det, jag hittar inget annat än 24 månader hos Telia såhär vid en första anblick... stor besvikelse om de inte har 12 månader som alternativ...

Ursprungligen av Adrian B:

Jag funderade just på det, jag hittar inget annat än 24 månader hos Telia såhär vid en första anblick... stor besvikelse om de inte har 12 månader som alternativ...

Jag fattar inte heller varför alla operatörer har så olika bindningstid? 12 mån känns bra mkt bättre. 1 kr i öppningsavgift är väldigt mkt och fult dessutom, det räcker att du hamnar i en telefonsvarare så kostar det 1 spänn!!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-07-30 00:57

Var precis nere på Kungsgatan, det var SJUK kö till Teliabutiken, halvsjuk till Tre och lite mindre till Phonehouse. Vände direkt..

Någon som vet om iPhone 4 kommer säljas olåst direkt från Apple Store?

Ursprungligen av wckd:

Var precis nere på Kungsgatan, det var SJUK kö till Teliabutiken, halvsjuk till Tre och lite mindre till Phonehouse. Vände direkt..

Men Telias kö gick flera gånger fortare än Tre. Och de hade gott om telefoner också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-30 01:44
Ursprungligen av wckd:

Var precis nere på Kungsgatan, det var SJUK kö till Teliabutiken, halvsjuk till Tre och lite mindre till Phonehouse. Vände direkt..

+1 på den.

Själv så sitter jag fortfarande i telefonkö för tre, beställde dock en via hemsidan för säkerhets skull, fick bekräftelse 00:06 i min inkorg. Får hoppas det räcker.. Hur går det för alla andra? Vet iaf att det inte går att ringa in till Tre överhuvudtaget just nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 00:36
Ursprungligen av Specias:

Själv så sitter jag fortfarande i telefonkö för tre, beställde dock en via hemsidan för säkerhets skull, fick bekräftelse 00:06 i min inkorg. Får hoppas det räcker.. Hur går det för alla andra? Vet iaf att det inte går att ringa in till Tre överhuvudtaget just nu.

Fick min 00.07 - det borde ju hålla tycker man

Hörde att 3's telefonlinje ligger nere

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 00:41
Ursprungligen av Stenelo:

Fick min 00.07 - det borde ju hålla tycker man

Hörde att 3's telefonlinje ligger nere

Halebop's verifiera nummer för porterings-tjänst sket sig, annars var jag ute i god tid... Så fort jag matade in koden så sade webappen att den var ogiltig. Antar att trycket var rätt stort. Men jag hoppas att det förutom mig är uteslutande fjortisar som vill ha den billigare varianten av telefon, så att jag får min i rimlig tid... Tyvärr står det inga detaljer på min beställningssida om leverans, så jag får spendera natten med att hålla tummarna.

Med Halebop Hallp plus, om man vill ha mer än 3gb surf, hur gör man då? Nån som vet? Pris?

Det som är äckligt med Halebop Hallå är att det ser bra ut med 19 öre med sen kommer 1 kr i öppningsavgift, det är riktigt dyrt!!!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 00:43
Ursprungligen av westerlu77:

Det som är äckligt med Halebop Hallå är att det ser bra ut med 19 öre med sen kommer 1 kr i öppningsavgift, det är riktigt dyrt!!!!

För mig som inte ringer så mycket är det helt okej. Viktigare är att man får 3000 sms per månad. Dessutom kommer väl alla att använda facetime för samtal istället... Det blir ju gratis?

Ursprungligen av delaque:

För mig som inte ringer så mycket är det helt okej. Viktigare är att man får 3000 sms per månad.

Jag kan rekommendera WhatsApp som ersättare till SMS/MMS, fungerar otroligt bra faktiskt. Förutsättningen är att dina polare har WhatsApp förstås, men de har inte varit svårt att få folk att börja använda det så de flesta jag SMS:ar ofta har jag helt övergått till WhatsApp för.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 16:26
Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan rekommendera WhatsApp som ersättare till SMS/MMS, fungerar otroligt bra faktiskt. Förutsättningen är att dina polare har WhatsApp förstås, men de har inte varit svårt att få folk att börja använda det så de flesta jag SMS:ar ofta har jag helt övergått till WhatsApp för.

De flesta jag SMSar har inte en iPhone eller en Blackberry, så det verkar inte vara en fungerande lösning för min del. Då fungerar meebo bättre, jag har betydligt fler bekanta som kör med IM.

Ursprungligen av delaque:

De flesta jag SMSar har inte en iPhone eller en Blackberry, så det verkar inte vara en fungerande lösning för min del. Då fungerar meebo bättre, jag har betydligt fler bekanta som kör med IM.

Näe, har dom inte det går det förstås inte. Men för den som har gott om iPhones (eller Blackberrys men det är väl inte så vanligt här i Sverige) är det utmärkt. Men nog om det nu, det är väl ämne för en egen tråd kanske.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 16:55
Ursprungligen av delaque:

Om man ringer massor med korta samtal, förstås. Redan vid 5 minuter går det jämnt upp med ett samtal helt utan öppningsavgift men med 0,39 kr/minut i samtalskostnad. Allt över det gör detta (fiktiva) abonnemang dyrare än 0,19/minut med 1 krona i uppkopplingsavgift.

Tar man istället ett abonnemang med 0,69 i öppningsavgift och 0,69/minut, vilket verkar finnas hos alla operatörer, räcker det att prata i två minuter för att gå jämt upp med 1 krona uppkoppling och 0,19/minut.

Och är samtalet kortare än det, så går det ju oftast att använda SMS istället.

Precisely, så speciellt illa är Halebop inte. Dessutom så ingår ju gratis SMS till hela världen

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan rekommendera WhatsApp som ersättare till SMS/MMS, fungerar otroligt bra faktiskt. Förutsättningen är att dina polare har WhatsApp förstås, men de har inte varit svårt att få folk att börja använda det så de flesta jag SMS:ar ofta har jag helt övergått till WhatsApp för.

Fungerar inte det på samma sätt som Ping?

Ursprungligen av zinned:

Fungerar inte det på samma sätt som Ping?

Har inte kört Ping.

Men det fina med WhatsApp (för att fortsätta ämnet jag just sa att jag inte skulle fortsätta på här ) är att man bara anger sitt mobilnummer, man behöver inte regga något mer. Sen kollar den genom ens adressbok efter vilka andra telefonnummer som har registrerat sig hos dom. Det var en hel bunt som körde WhatsApp av mina kontakter upptäckte jag.

Ursprungligen av zinned:

Precisely, så speciellt illa är Halebop inte. Dessutom så ingår ju gratis SMS till hela världen

Fungerar inte det på samma sätt som Ping?

Jo, WhatsApp fungerar på samma sätt som Ping. Jag har provat bägge och stannade för WhatsApp som kändes smidigare på något sätt (jag tror att det beror på att den använder telefonnumret som bakgrundsidentitet) men bägge apparna fungerar och det är nog mest en fråga om vilken app som används av din bekantskapskrets.

Jag har dessutom för mig att WhatsApp skulle komma med en Androidversion

Ursprungligen av westerlu77:

Det som är äckligt med Halebop Hallå är att det ser bra ut med 19 öre med sen kommer 1 kr i öppningsavgift, det är riktigt dyrt!!!!

Öppningsavgiften är faktiskt en riktigt slamkrypare, öppningsavgiften. För varje nytt abonnemang brukar den stiga lite, antagligen för att de tjänar grymt bra på den och folk inte riktigt begriper hur stor del av kostnaden den blir.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 16:37
Ursprungligen av Adrian B:

Öppningsavgiften är faktiskt en riktigt slamkrypare, öppningsavgiften. För varje nytt abonnemang brukar den stiga lite, antagligen för att de tjänar grymt bra på den och folk inte riktigt begriper hur stor del av kostnaden den blir.

Om man ringer massor med korta samtal, förstås. Redan vid 5 minuter går det jämnt upp med ett samtal helt utan öppningsavgift men med 0,39 kr/minut i samtalskostnad. Allt över det gör detta (fiktiva) abonnemang dyrare än 0,19/minut med 1 krona i uppkopplingsavgift.

Tar man istället ett abonnemang med 0,69 i öppningsavgift och 0,69/minut, vilket verkar finnas hos alla operatörer, räcker det att prata i två minuter för att gå jämt upp med 1 krona uppkoppling och 0,19/minut.

Och är samtalet kortare än det, så går det ju oftast att använda SMS istället.

Ursprungligen av delaque:

Om man ringer massor med korta samtal, förstås. Redan vid 5 minuter går det jämnt upp med ett samtal helt utan öppningsavgift men med 0,39 kr/minut i samtalskostnad. Allt över det gör detta (fiktiva) abonnemang dyrare än 0,19/minut med 1 krona i uppkopplingsavgift.

Japp, men för mig är nästan alla samtal kortare än 5 minuter. Faktum är att många av dom är kortare än 1 minut tror jag faktiskt. (Exempel: "Var är du?" "Borde vid blöjorna." "Ok, då kommer jag dit." )

Hittade inget 12mån hos någon, men fixade 18mån med Pott499 hos Tre. Bättre än 24 iaf...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 01:14

Jag hade fel. Telenorkillen ljög för mig faktiskt. man har bara ett val, och det är ett abonnemang som kostar 500 i månaden. försäljaren jag snackade med förut idag sa något helt annat. Hur som helst. Så tycker jag det är dåligt att dem ljög, dem kunde sagt "nej du kommer bara kunna teckna med abonnemang som kostar minst 500 i månaden i 24 månader" tycker det är riktigt illa när man ljuger . fick också beskedet att det vart Apple som hade bestämt detta ikväll. Det stämmer säkerligen... inte.

Tror det är dags att reklamera abonnemanget och byta operatör aså

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2010-07-30 01:24

Har suttit i telefonkö sen 00.00 inatt hos Tre. antingen har dom fullt upp eller så är det något som inte funkar ^^ nån som vet något?

  • Medlem
  • Habo
  • 2010-07-30 01:25

Har suttit på 3s telefonkö i 1.25 nu ringde vid 23.59 men visst f*n måste dom i telefonkön ha förtur mot dom som beställer på nätet? Rätt meningslöst o ha telefonsälj annars eller?

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2010-07-30 01:33

Ja jag tänker då f'n inte sitta och vänta på telefonen extra länge efter att ha suttit i den här kön flera timmar ^

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 01:47

Var finns "Vi som har köpt iPhone 4" tråden för oss som har köpt iPhone 4 Den ser fin ut

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-07-30 01:51

Hur fan kan 32GB iPhone 4 vara slut hos Tele2 när deras jävla bokningssystem inte ens varit uppe? Har dom inga reserverade åt internet beställning?

Bevaka tråden