Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Dock något besviken över att Apple inte har valt att släppa iPhone 4 utan operatörlåset i Sverige.

Vi får väll se hur det ser ut om några månader...

Ursprungligen av Chaosstar:

Vi får väll se hur det ser ut om några månader...

Visserligen, men det känns högst tveksamt att så kommer att ske.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Visserligen, men det känns högst tveksamt att så kommer att ske.

:p...

Rajdiraj... Finns ingen anledning att spekulera än. Tele2 kommer ge det absolut finaste erbjudandet. De vill ha tillbaka sina gamla forna kunder som gått över till de övriga operatörerna.

Tror ni att det kommer gå att köpa olåst, som i England eller blir man tvungen att teckna abonnemang? Kommer ändå betala hela telefonen direkt så detta hade varit smidigast för mig

Ursprungligen av Skalman83:

Tror ni att det kommer gå att köpa olåst, som i England eller blir man tvungen att teckna abonnemang? Kommer ändå betala hela telefonen direkt så detta hade varit smidigast för mig

Nej, ja.

Ursprungligen av Skalman83:

Tror ni att det kommer gå att köpa olåst, som i England eller blir man tvungen att teckna abonnemang? Kommer ändå betala hela telefonen direkt så detta hade varit smidigast för mig

Om inte så är det väl bara så att man får hoppa över det svenska återförsäljarledet och beställa hem en iPhone 4 från Apple Store UK.

Behöver tips.

Åker till Italien den 28 juli. Jag måste verkligen ha en 4G. Min gamla 3G är seg som sirap och jag har väntat på detta sen jag köpte den på releasedagen för 2 år sedan.

Kommer Telia att ha bokning på hemsidan? Kommer jag att ha en chans att få tag i en, och isåfall hur?
Vad tror du?

Kan förseningen av den vita bero på att de försöker fixa antennen på den? Den svarta säljs ju redan för fullt = svårt att fixa.

:$:$:$

Ursprungligen av rikard.agren:

Kan förseningen av den vita bero på att de försöker fixa antennen på den? Den svarta säljs ju redan för fullt = svårt att fixa.

Ursprungligen av rikard.agren;:

Kan förseningen av den vita bero på att de försöker fixa antennen på den? Den svarta säljs ju redan för fullt = svårt att fixa.

Eftersom det enda som skiljer dem åt är färgen på "skalet" så... Håller jag med Zimmerman. Men är helt övertygad om att folk kommer att hävda att det är skillnad på den vita och svarta och lägga ut youtubevideos

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 10:48

Jag ska ha en VIT!!

Skiter i när den kommer.. Ska ha en vit.. punkt..

Glöm inte att vi satt fast i låst abbonemang ytterligare sex månader så på totalen så tjänade vi nãgra kronor trots det högre priset. Jag vet, jag räknade. (jag var låst i 18 månader med Min 3Gs)

Den vita telefonen är för rasister som inte gillar svart utan bara vill vara kitshigt vita!
Sitt ni där och vänta, men ni vet lika väl som jag att vita aldrig kommer ha herravälde, eller hur Zimmerman!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-25 04:31

Jag väntar gärna på den vita och jag tänker sätta ett Hello Kitty klistermärke över äpplet. Precis som på min nuvarande vita 3GS.

Kom ihåg att förhöjda månadsavgifter är samma sak som avbetalning - ingenting annat. Priset i butik PLUS dessa avbetalningar ÄR telefonens verkliga pris. Så är det med allt annat man köper och så är det också med en mobiltelefon. Att en del inte fattar detta är för mig en gåta.

Ursprungligen av Zimmerman:

Kom ihåg att förhöjda månadsavgifter är samma sak som avbetalning - ingenting annat. Priset i butik PLUS dessa avbetalningar ÄR telefonens verkliga pris. Så är det med allt annat man köper och så är det också med en mobiltelefon. Att en del inte fattar detta är för mig en gåta.

Bra, äntligen någon som fattar. Folk tror att mobilen är så jävla billig... Men jag betalar bara "xxx"kronor i månadsavgift.... Jo, men tänk om du tagit bort den förhöjda månadsavgiften min vän.... Ibland baxnar man över folk som inte tänker till.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-26 02:07

Ush, fick en så konstig oros känsla idag om att iPhone inte kommer 30juli.
Utan blir försenad.
Eller ännu värre, att den kommer men den kommer i så få exemplar att man inte får tag på någon och det tar en månad till innan man blir av med sin sjukt äckligt jobbiga gamla Ericsson telefon som man har tillfälligt efter sin 3gs försäljning.

Jag tror jag längtar för mycket efter iPhone 4 just nu.
Är inte bra det att vara så upp hypead över en produkt

Ursprungligen av zOlid:

Ush, fick en så konstig oros känsla idag om att iPhone inte kommer 30juli.
Utan blir försenad.
Eller ännu värre, att den kommer men den kommer i så få exemplar att man inte får tag på någon och det tar en månad till innan man blir av med sin sjukt äckligt jobbiga gamla Ericsson telefon som man har tillfälligt efter sin 3gs försäljning.

Jag tror jag längtar för mycket efter iPhone 4 just nu.
Är inte bra det att vara så upp hypead över en produkt

Det är ju detta som är så speciellt med Apple inte fan skulle jag stå i kö för en Xperia i alla fall!
Om man verkligen vill ha en iPhone 4 så kanske man får köa redan på Onsdag hehe, svårt att veta hur stort suget är

Jag har också väntat på den vita men nu får det f*n bli den svarta. Orkar inte vänta. Kanske byter senare. Kan inte det vara fredag idag?

Frågan är ju fortfarande vilken butik man ska köa utanför? Och hur ska tele2 göra? Dom lär ju knappast hinna ordan bokningar och skicka ut telefoner tills på fredag.

Var inne på 3 igår och känslan jag fick av dom killarna i butiken var att dom skulle få in typ 3 telefoner och dom tänkte ta två själva 8-)

Citat:

Var inne på 3 igår och känslan jag fick av dom killarna i butiken var att dom skulle få in typ 3 telefoner och dom tänkte ta två själva 8-)

Hoppas det inte stämmer och de hajar att kunderna går först!

Jo tjena

Ursprungligen av demierre:

Hoppas det inte stämmer och de hajar att kunderna går först!

Kan man köa någonstans om man vill ha den med tele 2 tror ni? De har inga butiker.

Ursprungligen av Patric08:

Kan man köa någonstans om man vill ha den med tele 2 tror ni? De har inga butiker.

Om du går in på Tele2's hemsida, klickar på iPhone4 så kan du anmäla dig till ett mailutskick som berättar om :

Citat:

"Planerad säljstart den 30 juli!

Var först med att få senaste informationen om leveransdatum, försäljningsstart och priser genom att anmäla din e-postadress nedan"

Ursprungligen av Patric08:

Kan man köa någonstans om man vill ha den med tele 2 tror ni? De har inga butiker.

Tele2 har inga butiker??? Om du bor i "rätt" stad, och med rätt åsyftas Stockholm... Även en i Uppsala påstår de
(Jag har personligen varit i Tele2's butik i kista för 8 månader sen, så jag VET att den finns )

Tele2 butiker - Kundservice - Tele2

det är verkligen 3 veckors leveranstid typ överallt, england, usa, frankrike etc.
Jag undrar verkligen om det kommer gå att få tag på ett ex på fredag. Man får gott vänta tills slutet på nästa månad innan man har den i handen.
Apple har verkligen fuckat denna lansering. Dåligt förberedda på hög försäljning.

Ursprungligen av Patric08:

det är verkligen 3 veckors leveranstid typ överallt, england, usa, frankrike etc.
Jag undrar verkligen om det kommer gå att få tag på ett ex på fredag. Man får gott vänta tills slutet på nästa månad innan man har den i handen.

Jag tror de har avsatt telefoner för lanseringen för att ha någonting att sälja, men bara några få per butik och bara ett begränsat antal till varje land (det är ju 16 andra länder som får iPhone 4 på fredag).

Ursprungligen av Patric08:

Apple har verkligen fuckat denna lansering. Dåligt förberedda på hög försäljning.

Jag tror du missbedömer hur hög efterfrågan är i förhållande till hur mycket man faktiskt kan producera även om de vill.

Jag tror de producerar så många de bara kan och att de räknat med extremt hög efterfrågan och försökt förbereda sig så gott de bara kan. Men det finns ju fysiska gränser för hur många man kan tillverka. Det finns ingen magisk ratt att bara vrida på. Och de kan ju inte smälla upp ett gäng extra fabriker över en natt bara för att fixa det initiala trycket.

När en så extremt het produkt släpps blir det lång väntetid hur man än gör. Apple gör det rätt bra ändå måste jag säga i förhållande till efterfrågan. När t.ex. Nikon släpper en ny het kamera kan det ta ett halvår innan man får tag i ett exemplar, trots att man ställt sig på en kölista.

Jag tror inte det någonsin i världen lanserats en produkt som har så hög efterfrågan som iPhone 4 faktiskt.

Jag bor i rätt stad. Dock bor jag i innerstan så jag har tyvärr inte åtnjutit frukterna av förortsboende, om nu man kan kalla sig för stockholmare om man bor i kista eller skärholmen ;).
Låt mig omformulera min fråga; Om man bor i stockholms innerstad, kan man ställa sig och köa utanför någon butik för inköp av iphone 4 med tele 2, eller måste jag släpa mig ut utanför stan till förorten och köa, om nu ens detta är möjligt?

Ursprungligen av Patric08:

Jag bor i rätt stad. Dock bor jag i innerstan så jag har tyvärr inte åtnjutit frukterna av förortsboende, om nu man kan kalla sig för stockholmare om man bor i kista eller skärholmen ;).
Låt mig omformulera min fråga; Om man bor i stockholms innerstad, kan man ställa sig och köa utanför någon butik för inköp av iphone 4 med tele 2, eller måste jag släpa mig ut utanför stan till förorten och köa, om nu ens detta är möjligt?

Men herregud....Du har typ 15 minuter med T-bana till Kista från sthlm C. VI andra som inte ens har möjligheten skulle gärna ha den. Get real. Eller du kanske är för fin för T-bana också....Gilla läget, åk till "förorten" och köa, eller köa som alla andra utanför Telia i "innerstan". Se lösningen, inte problemet, din lösning är 15 minuter tu-bana. Ditt problem skapar du själv...

Bevaka tråden