Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 operatörsinställningar skickades ut och sabbade till iphone

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår fick jag ett meddelande på telefonen om att det fanns uppdaterade operatörsinställningar och frågade om jag ville uppdatera dessa.
Dum som jag var trodde jag givetvis att nu när Tele2 gått ut med att de skall sälja Iphone så kommer uppdaterade inställningar. Jag svarade därför "ja" på att uppdatera.
Effekten blev att alla inställningar för surf etc ändrades från "internet.tele2.se" till "surf.tele2.se" och slutade fungera. Menyvalet "internetdelning" försvann också.
Inställningarna för APN etc gick ju lätt att ändra så nu funkar internet och mms igen. Däremot så kan jag inte få igång internetdelningen som används flitigt nu på sommaren.

Jag ringde Tele2 Kundservice och de svarade att de inte vet om det är Apple eller Tele2 som skickat meddelandet om uppdateringen och att de inte har nåt supportavtal med Apple ännu och därför inte kan hjälpa mej.

Är det någon som vet hur man får igång Internetdelningen igen?
Jag har Iphone 3GS med ios4.

Tacksam dör all hjälp!
Daniel

Detta diskuteras redan, t ex i nedanstående länk. Var vänliga att söka innan ni startar nya trådar.

http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/267846-tele2-operatoers-bundle.html]

/Mod

1
Bevaka tråden