Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Password för iPhone med automatisk synkning via Dropbox

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag älskar när en bra tjänst eller applikation blir ännu bättre. I detta fall är det det redan utmärkta programmet 1Password som nu nått en högre nivå i och med automatiskt synkning mellan datorer och iPhones (och andra iOS 4-enheter) via den också utmärkta tjänsten Dropbox.

1Password har redan haft trådlös synkning via wifi, men det har ändå krävt manuella steg på datorn och telefonen. Nu slipper man det genom synkning via "molnet", i detta fall Dropbox.

Läs mer om hur man ställer in det här: Automatic Syncing Using Dropbox

Och för er som inte har Dropbox så kan ni skaffa det här (eller ännu hellre här genom min värvningslänk om ni så behagar), det är en fantastiskt bra tjänst.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 12:58

Ojoj, sjukt bra ju.. Jag längtar så tills min iPhone kommer tillbaka från service så jag får pröva detta..

Tack Adrian för en bra nyhet.

Extra bonus: För er som redan använder Dropbox för att synka 1Password-nyckelringen mellan datorer (eller bara för att få bra backup) så hittar 1Password den filen automatiskt och börjar synka mot den när man ställer in Dropbox-synkningen.

Jättebra funktion, förutom att den kraschar 1Password när man försöker synka mot Dropbox och det är en iPhone 3G man kör. Men under natten har en uppdatering släppts som enligt Agile ska fixa det lilla problemet och låta alla iPhone 3G ägare också ta del av OTA synkroniseringen. Bra grejer, om det funkar!

Ursprungligen av Bluestreak:

Jättebra funktion, förutom att den kraschar 1Password när man försöker synka mot Dropbox och det är en iPhone 3G man kör. Men under natten har en uppdatering släppts som enligt Agile ska fixa det lilla problemet och låta alla iPhone 3G ägare också ta del av OTA synkroniseringen. Bra grejer, om det funkar!

Jag hade en krasch på min 3GS första gången jag skulle synka (den jobbade på ett tag, men sen dog), men sen har det fungerat bättre.

Vill man lägga sina lösenord och kreditkortsnummer på nätet? Jag kör bara den lokala synken, är kanske för försiktig, eller?

Ursprungligen av akerstrom:

Vill man lägga sina lösenord och kreditkortsnummer på nätet? Jag kör bara den lokala synken, är kanske för försiktig, eller?

Jag har haft min 1Password-nyckelring i min Dropbox-mapp sedan de lade upp instruktionerna och jag hade samma funderingar då.

Det är en fråga om du litar på 1) att Dropbox lagrar dina filer säkert och 2) att 1Password-nyckelringen är svårknäckt om den skulle hamna i fel händer.

Jag vägde dessa två punkter mot tryggheten i att ha en bra backup av min nyckelring samt det smidiga i att kunna synka mina lösenord mellan olika Macar och kom fram till att jag litade hyfsat på säkerheten och tyckte fördelarna övervägde.

Jag skulle gärna lita helt och fullt på 1Password, men när de säger:

"1Password uses 128-bit keys for encryption, which means that it would take millions of years for a criminal to decrypt your data using a brute force attack."

känns det som att de inte riktigt håller sig till sanningen. Det skulle säkert ta en miljon år att göra det, med en räknesticka och ordbok, men de flesta gangsters har väl tillgång till mer än det?

Hursomhelst, jag använder 1Password och tycker det är toppen, onlinelagring håller jag mig dock ifrån ett tag till.

Det har absolut inget att göra med 1Password, men jag är fascinerad över hur det här med synkning OTA (over the air) via Dropbox kommer till allt fler appar. Nu senast läste jag att MacJournal jobbar på den funktionen (i dagsläget finns synkning via lokalt wifi, men inte genom "molnet").

1
Bevaka tråden