Ok. Nu ska vi se. Detta är, misstänker jag, väldigt basic, men jag har inte lyckats få till det ännu.
Jag har en div-tagg som omsluter allt mitt innehåll på sidan, och för att placera min hemsida på olika avstånd ifrån vänsterkanten och toppen på fönstret så manipulerar jag css-koden för denna tagg.
Vad jag önskar göra är att hemsidan alltid ska vara placerad på ett visst avstånd ifrån vänsterkanten så länge fönstret hos användaren inte är så litet att hela hemsidan inte syns. I sådana fall vill jag att hemsidan ska börja squeesas (ursäkta uttrycket) in mot vänsterkanten ända tills det inte finns någon marginal kvar. Sedan vill jag dessutom ha en maxgräns, där hemsidan inte flyttas ut mer åt höger efter att storleken på webläsarfönstret har överstigit en viss gräns.
Jag kan få till någonting liknande om jag helt enkelt sätter "margin-left: 5%" men detta uppfyller, som ni förstår, inte helt mitt önskemål.
Är det någon som (1) förstår min förvirrande beskrivning och (2) har något förslag på vad jag bör göra?