God eftermiddag Applevänner!
Jag är en av många svenskar som inte kunde vänta med mitt inköp av iPad.
Köpte & hämtade den i Uppsala av en person som precis hade varit till Chicago och handlat tre stycken (juni 2010). Fick personens originalkvitto från Apple Store.
Nu till mitt problem. Har precis varit runt i södra Sverige på semester med sambo & iPaden. Redan innan jag åkte hade jag lite funderingar på varför iPaden aldrig gick över i 3G-läge. Efter test med två olika klippta SIM-kort gick iPaden aldrig över till 3G...
SIM-kort nummer två som testades kördes i en iPhone 3G innan klippningen, och då fungerade 3G:n.
Problemet är en otroligt långsamt uppkoppling i fält. Segt som f-n!
När jag kom hem för några dagar sedan beställde jag ett riktigt Mikro-SIM-kort från Telia (ett tvillingkort till mitt iPhoneabbonemang). Trodde enfaldigt att det skulle lösa sig då...
Hmmm... Fel fel fel! Fortfarande segt som tusan på mobilt internet. Det står Telia E i displayen hela tiden. Provat starta om, reset på nätverksdelen mm. mm.
Tog hem Appen Bredbandskollen från AppStore. Kört flertalet tester där i två dagar (med Telias telemast synligt på vattentornet här i Hultsfred).
Resultaten: 0,225 Mb download & 0,125 Mb upload...??!!
Min iPhone 3G samtidigt: 3,2 Mb download / 1,0 Mb upload...
Vad är problemet? Finns det fler som har detta problem?
Nu är min iPad jailbreakad. Kan problemen komma därifrån?
Känns lite förtvivlat. Man kan väl säkerligen skicka in iPaden på någon sorts garanti, eller?
Tackar på förhand om någon vänligt Applevän har några tips på felsökning!