Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Operatörslogo saknas?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-07-30 20:07

Någon som vet varför man inte slänger med loggan med carrier bundle från operatörerna här i sverige? Ser ju mycket trevliga ut än vanlig text tycker jag. Finns det någon operatör som kör med loggan i bundlen, vet att åtminstone TRE inte har någon.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 22:46

Ingen har dem, jag tror inte iPhone stödjer dessa som default i iOS. Det är text som är default vad jag vet, dock går det givetvis att ändra med jailbreak.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 22:52
Ursprungligen av Iphone77:

Någon som vet varför man inte slänger med loggan med carrier bundle från operatörerna här i sverige? Ser ju mycket trevliga ut än vanlig text tycker jag. Finns det någon operatör som kör med loggan i bundlen, vet att åtminstone TRE inte har någon.

Det skulle nog mestadels bli fult och otydligt om loggan skalades ner så hårt för att få plats där uppe till vänster. Oroa dig inte, Steve har tänkt på allt

Tele 2 ser ut att vara "designad" iallafall, frugan har det. Telenor som jag har är vanlig text.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 22:58
Ursprungligen av keptang:

Tele 2 ser ut att vara "designad" iallafall, frugan har det. Telenor som jag har är vanlig text.

Beror ju på hur loggan ser ut. Tele2s logga är ju i princip bara vanlig text, i svart eller vitt. Hur skulle det se ut om man t.ex. tog 3s logga i färg, det skulle bara se ut som en fläck.

Ursprungligen av ibish:

Beror ju på hur loggan ser ut. Tele2s logga är ju i princip bara vanlig text, i svart eller vitt. Hur skulle det se ut om man t.ex. tog 3s logga i färg, det skulle bara se ut som en fläck.

Inte på en iPhone 4 med den upplösningen och den fantastiska skärmen.

Skulle nog se alldeles utmärkt ut.

• Oregistrerad
  • 2010-07-30 23:39
Ursprungligen av ibish:

Njae de behöver ju inte använda färgversionen av tre-loggan. Finns ju svartvita versioner:
3 KL Logo - 50%black on Flickr - Photo Sharing!
Solid logo on Flickr - Photo Sharing!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 23:55
Ursprungligen av Iphone77:

Njae de behöver ju inte använda färgversionen av tre-loggan. Finns ju svartvita versioner:
3 KL Logo - 50%black on Flickr - Photo Sharing!
Solid logo on Flickr - Photo Sharing!

Nja, hur mycket retina det än är på displayen, så hade det inte sett fint ut, för mycket detaljer för att kunna förminskas på ett värdigt sätt.

Ursprungligen av ibish:

Nja, hur mycket retina det än är på displayen, så hade det inte sett fint ut, för mycket detaljer för att kunna förminskas på ett värdigt sätt.

Det är ju bra, då vet alla operatörer det så slipper de försöka göra något bra av det.
Jag tar antar att du meddelat alla större operatörer att det inte är någon idé att försöka göra något åt det?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 23:59
Ursprungligen av keptang:

Det är ju bra, då vet alla operatörer det så slipper de försöka göra något bra av det.
Jag tar antar att du meddelat alla större operatörer att det inte är någon idé att försöka göra något åt det?

Nope. Det är inte min uppgift. Antar att de har folk med lite vett i skalen när det gäller sånt här.

Ursprungligen av ibish:

Nope. Det är inte min uppgift. Antar att de har folk med lite vett i skalen när det gäller sånt här.

Hur skulle det se ut om man t.ex. tog 3s logga i färg, det skulle bara se ut som en fläck.

Ja, inte vet jag vad du säger.. Men det lär ju se ut som en fläck enligt dig?

1
Bevaka tråden