Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JAILBREAK ute för iPhone 4! Limerain

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-08-02 12:39

Hur lång tid tar det?

Jag har 4.0.1 men efter att jag slajdat, så händer ingenting.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Hur lång tid tar det?

Jag har 4.0.1 men efter att jag slajdat, så händer ingenting.

Gör om det, direkt efter du slajdat så ska den börja ladda ner mjukvaran.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-08-02 13:44
Ursprungligen av keptang:

Gör om det, direkt efter du slajdat så ska den börja ladda ner mjukvaran.

Använde modmyi.com nu..Då fungerade det

Ursprungligen av Jeppe_E:

Måste den sitta i dockan/datorn? För det händer som sagt ingenting efter att jag slajdat

Nien. Du ska bara slajda.... Du ska i princip kunna göra det här när du står ute på stan...

Funderar på å gå in i alla Telia, Telenor och Tre-affärer och jailbreaka demo-lurarna

Ursprungligen av PeeMaN:

Nien. Du ska bara slajda.... Du ska i princip kunna göra det här när du står ute på stan...

Funderar på å gå in i alla Telia, Telenor och Tre-affärer och jailbreaka demo-lurarna

Haha!

när man jailbreakade så frågade den om man ville låta de spara ECID-nummret, jag tryckte på yes men jag har inte skrivit upp det numret nånstans.

Läste i nån annan tråd här att man måste spara det nummret ifall man skulle göra en restore, gäller det även för iphone 4 iOS 4.0.1?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-02 12:49

Samma här, bara bakgrundsbilden blev kvar efter att den har downloadat. Dock väntade jag i ca 10 min och sen stängde jag ner Safari och då fanns Cydia där och enheten var jailbreakad!

Ursprungligen av Jeppe_E:

Hur lång tid tar det?

Jag har 4.0.1 men efter att jag slajdat, så händer ingenting.

Funkade kanon! Whoiscalling, SBSettings och Lockinfo funkar direkt också

För lite info angående vad som funkar och inte funkar så besök denna sida:
https://spreadsheets.google.com/pub?key=0AnTNaYRM5HBVdE1hRXJqZUdXVmxEdl93NEFqaFVmYlE&output=html

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-02 14:03

Teman fungerar sådär, testade "Glasklart" och det blev lite halvskumt. Många av de vanligaste ikonerna (anteckningar etc.) fungerade det inte på sen så såg det ganska lustigt ut när man gick in i mappar. De kanske inte anpassat dom för iOS4 än helt enkelt.

Ursprungligen av jacoblo33:

Funkade kanon! Whoiscalling, SBSettings och Lockinfo funkar direkt också

För lite info angående vad som funkar och inte funkar så besök denna sida:
https://spreadsheets.google.com/pub?key=0AnTNaYRM5HBVdE1hRXJqZUdXVmxEdl93NEFqaFVmYlE&output=html

  • Medlem
  • Kungsör
  • 2010-08-02 15:49

Haha grymt att dessa hackers "äger" apple hela tiden. De borde anställa dem

Hur smidigt som helst, funkar utmärkt på min Iphone 4.

PeeMan: De ska jag med göra! Grym idé haha

Förlåt en dum fråga, men tar det här bort operatörslåset?

Ursprungligen av pmarriott:

Förlåt en dum fråga, men tar det här bort operatörslåset?

Jailbreak och upplåsning är två olika saker. Men för att låsa upp krävs jailbreak först.

Se nedan för lite mer info..

JailbreakMe: Nytt jailbreak (och upplåsning) släppt för alla iPhone 4/3GS/3G, iPod Touch och iPad (+guider) SwiPhone

Ursprungligen av keptang:

Jailbreak och upplåsning är två olika saker. Men för att låsa upp krävs jailbreak först.

Se nedan för lite mer info..

JailbreakMe: Nytt jailbreak (och upplåsning) släppt för alla iPhone 4/3GS/3G, iPod Touch och iPad (+guider) SwiPhone

Tack för svar!

Detta funkar perfekt på min iPhone 3GS! Jag hade 3.1.3 innan och uppdaterade till 4.0.1 genom iTunes. Efter det surfade jag in på JailbreakMe med iPhonen. Väntade på den super enkla installationen och vips hade jag Cydia! Upplåsningen funkar också, kör Halebop istället för Telenor (Notera att JailbreakMe INTE låser upp telefonen utan ett program i Cydia)

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-08-02 17:59

Hittade det här på feber.se! Perfekt ju, funkade skitsmidigt för mig (3GS på 4.0). Däremot är ju bigbossrepon nere hela dagen verkar det som, haha, så några program blir svårt att få in eftersom alla dependencies jag verkar behöva ligger på bigboss. Finns det ingen mirror?

Intressant att det verkar vara mycket färskingar som jailbreakar nu... Vaggas de in i någon form av falsk säkerhet där de tror att det inte kan skita sig för att det råkar vara web-baserat kanske?

  • Medlem
  • 2010-08-02 19:47

Någon som lyckas jailbreaka sin iPad?

Har 3.2.1 men får bara upp:

"Opps...

can't find host"

: (

Ursprungligen av kavaj:

Någon som lyckas jailbreaka sin iPad?

Har 3.2.1 men får bara upp:

"Opps...

can't find host"

: (

Nopes. Ipad 3.2.1 har problem som det jobbas på att fixa...

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-08-02 23:49
Ursprungligen av PeeMaN:

Nopes. Ipad 3.2.1 har problem som det jobbas på att fixa...

Japp. 3.2.1 på 3G 64GB iPad är JB via jailbreakme.com. Tog tid att få access, upptagna servrar!

Fungerar än så länge bra. Är lite misstänksam att iPad'en är lite lite slöare än med 3.2, ska dock lägga mer tid på de tankarna innan jag sätter dem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-02 20:15

Måste inte detta ses som en stor säkerhetsrisk om det går att göra sådana här operationer genom webläsaren i iPhone?

Ursprungligen av joakimo:

Måste inte detta ses som en stor säkerhetsrisk om det går att göra sådana här operationer genom webläsaren i iPhone?

Det är just därför det går, pga ett säkerhetshål, det är fixat i 4.1, men då lär ett annat hittas.. Och så fortsätter det i all evighet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-02 20:21
Ursprungligen av keptang:

Det är just därför det går, pga ett säkerhetshål, det är fixat i 4.1, men då lär ett annat hittas.. Och så fortsätter det i all evighet.

Den luckan skulle kunna användas till andra saker än jailbreak av mer illasinnade personer. Det känns inte helt tryggt.

Ursprungligen av joakimo:

Den luckan skulle kunna användas till andra saker än jailbreak av mer illasinnade personer. Det känns inte helt tryggt.

Yep, visst är det så.

Jag rebootade min iPhone strax efter jailbreaken och då försvann alla mina apps. Dom syns i iTunes men inte i telefonen. Återkommer efter en restore.

Ursprungligen av Emilio95:

Jag rebootade min iPhone strax efter jailbreaken och då försvann alla mina apps. Dom syns i iTunes men inte i telefonen. Återkommer efter en restore.

Gjorde en restore och nu fungerar allt perfekt!

Idag när jag var inne hos Telenor så frågade jag en kille om dom hade iPhone 4 då det stod det på skyltarna (brukar inte ha något provexemplar framme)
Telenor kille - Nej, det har vi inte.
Jag - Jo nu ser jag den!
Telenor kille - Men det kostar..
Jag - Här ta min iPhone!!

Så gick jag fram till iPhone, samtidigt kollade på min iPhone och frågade om jag hade jailbreakat!
iPhone 4 gjorde mig knäsvag, seriöst var nice den är. Grym kamera, super retina skärm, ny platt design! Måste ha den!

Varför tror folk att allt som Apple spottar ut är helt ofarligt?
Det är inte som på den gamla goda tiden längre. Ju större Apple blir och ju mer populära deras produkter blir, desto större växer sig risken för virus och säkerhetsintrång. Den som tror att det är omöjligt att skapa virus för eller kapa en mac bör nog tänka om...

Ursprungligen av PeeMaN:

Varför tror folk att allt som Apple spottar ut är helt ofarligt?
Det är inte som på den gamla goda tiden längre. Ju större Apple blir och ju mer populära deras produkter blir, desto större växer sig risken för virus och säkerhetsintrång. Den som tror att det är omöjligt att skapa virus för eller kapa en mac bör nog tänka om...

Tror folk så?

Värt att notera är att en del (många?) av appsen i Cydia inte är helt 100. Installerade Terminalen och reboota... Äpplet hängde kvar och inget hände....alls.... väntade typ fem minuter... starta om... inget hände.... Så det fick bli restore. Säkrast är nog att vänta lite med att installera vissa cydia-apps tills man fått klart för sig vilka som fungerar eller inte.

Jag ville gärna testa My3G som lurar en del appar att man kör WiFi när man egentligen kör mobilt nätverk, och det var stört omöjligt att komma åt ModMyI's servrar, dom är antagligen totalt överlusade med anrop. Men testade för första gången Rock istället för Cydia och därigenom kunde jag installera my3G, den har väl andra servrar, gratis trial i tio dagar, testade FaceTime över 3G och tom Edge, och det funkade fint! En väldigt bra anledning att jailbreaka. Förutom LockInfo, QuickReply, WhoIsCalling, SBSettings såklart. Utan Jailbreak är min iPhone bara hälften så bra...!

För övrigt tycker jag Saurik borde jobba en del på Cydia, den har inte utvecklats speciellt på flera år känns det som, superseg, nerspammad med massa ringsignaler och themes så att man inte hittar det som är väsentligt och känns inte helt pålitlig heller, crashar rätt ofta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 00:49

Själva JB har gått problemfritt, men Cydia har stora problem:

Citat:

Error:Refreshing Data
Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead

Trycker jag då på "okey" ----> 504 Gateway Timeout
Försöker jag trots detta installera LockInfo blir det

Citat:

http://apt.modmyi.com
host Unreachable

Bevaka tråden