Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har kompis surf-abbonemanget och jag får som bäst 0.1mbit/s när jag kollar via bredbandskollen. Det går otrligt segt när jag surfar. Bor i göteborg. Nån annan som har samma problem?
GPRS kommer ge dig mycket låga hastigheter om du har sådan uppkoppling när du mäter.
Tyvärr finns inte EDGE hos Tele2 för bättre hastighet när 3G-nätet inte är tillgängligt.
3G är det som gäller för hyfsade datahastigheter.
OT: men detta var anledningen varför jag gick över från både Tele2, samt Tre till Telia för dels få världens bästa täckning men också 3G samt GPRS när 3G slutade fungera.
Jag har samma "problem" får dock lite högre hastigheter. Runt 1mbit/s men mitt Abonemang säger upp till 10. Har testat runt i Sthlm både ute och inne. Visst måste operatörerna hålla utlovad hastighet? Eller helgarderat dom sig når dom skriver " upp till 10 mbit/s"?
Jag har samma "problem" får dock lite högre hastigheter. Runt 1mbit/s men mitt Abonemang säger upp till 10. Har testat runt i Sthlm både ute och inne. Visst måste operatörerna hålla utlovad hastighet? Eller helgarderat dom sig når dom skriver " upp till 10 mbit/s"?
Upp till är just upp till. Finns säkert något ställe där du under vissa omständigheter kan komma "upp till". Annars är det bara att gilla läget.
Nu när alla säljer iPhone kan man se vad operatörerna går för. Enligt min erfarenhet är Telia stabilast och har bäst hastighet överlag, även om de inte är snabbast överallt. Då ska man inte heller glömma att Telia har flest kunder. Det innebär att ju fler som byter till konkurrenterna, desto långsammare kommer konkurrenternas nät gå tills de bygger ut nätet... och det tar väl ca 24 månader (gissning).
Upp till är just upp till. Finns säkert något ställe där du under vissa omständigheter kan komma "upp till". Annars är det bara att gilla läget.
Nu när alla säljer iPhone kan man se vad operatörerna går för. Enligt min erfarenhet är Telia stabilast och har bäst hastighet överlag, även om de inte är snabbast överallt. Då ska man inte heller glömma att Telia har flest kunder. Det innebär att ju fler som byter till konkurrenterna, desto långsammare kommer konkurrenternas nät gå tills de bygger ut nätet... och det tar väl ca 24 månader (gissning).
Tre är snabbast men har långt ifrån samma täckning som Telia. Av egen erfarenhet så bor man i Stockholm klarar man sig väldigt bra med Tre. Hastigheterna är sjukt bra.
Dock tycker jag att iaf Tele2s trådlösa bredband fungerade väldigt bra det med. I både Örebro och Stockholm.