Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behålla musik och video i iPhone om jag tar bort dem ur iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte så mycket plats kvar på min gamla MacBookPro-hårddisk, men rätt bra med utrymme på min 32 GB 3GS iPhone. Jag skulle därför vilja ta bort en del från min MacBookPro utan att de tas bort från iPhonen vid synkning.
Är det möjligt? Om möjligt, hur gör jag för att ta bort dem från iPhonen den dag jag tröttnat på dem där också?

Tack på förhand, Mats:)

Nej, det är inte möjligt. Tyvärr.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 22:10
Ursprungligen av Mats Strömberg:

Jag har inte så mycket plats kvar på min gamla MacBookPro-hårddisk, men rätt bra med utrymme på min 32 GB 3GS iPhone. Jag skulle därför vilja ta bort en del från min MacBookPro utan att de tas bort från iPhonen vid synkning.
Är det möjligt? Om möjligt, hur gör jag för att ta bort dem från iPhonen den dag jag tröttnat på dem där också?

Tack på förhand, Mats:)

Allt eller inget.

Varför inte skaffa en fetare disk till maskinen då?

Det är inte speciellt dyrt.
Det finns jättebra Gör-det-själv-filmer/handledningar på t ex iFixit.com

Vi nördar finns här om du behöver hjälp.

En 500GB ligger väl på 5-700:- idag.

Man lär sig mkt på bytet och "hornbachkänslan" efteråt är grym *

* "Ja, det är det - och jag har gjort det själv!"

iTunes-bibliotek växer ur nästan alla datorers systemdiskar - framför allt om man har film där. Förr eller senare så måste man krypa till korset och ha sitt iTunes-bibliotek på extern disk. Det finns ju supersmå USB-diskar på 500 GB. Dom är hostpowered och i det närmaste knäpp tysta. Detta har blivit lösningen för många jag känner (själv kör jag NAS/Server).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-04 23:48

Indeed. Har en liten och söt WD My Passport 500GB i matchande silver till min MacBook Air. Där ligger iTunes-biblioteket. Och TM-backup. Och lite annat.

Tack!

En liten extern USB-disk på några hundra GB låter ju attraktivt som ett alternativ till hårddiskbyte. Jag visste inte att man kunde välja var iTunes ska lägga biblioteket.
Fast det låter ju också som det allra smidigaste att helt enkelt ha en större intern hårddisk och jag kan mycket väl förstå att Hornbach-känslan blir fin. Mycket juste med erbjudandet om nörd-stöd där! Hmmm, svårt att välja....
Mats

Ursprungligen av Mats Strömberg:

Jag har inte så mycket plats kvar på min gamla MacBookPro-hårddisk, men rätt bra med utrymme på min 32 GB 3GS iPhone. Jag skulle därför vilja ta bort en del från min MacBookPro utan att de tas bort från iPhonen vid synkning.
Är det möjligt? Om möjligt, hur gör jag för att ta bort dem från iPhonen den dag jag tröttnat på dem där också?

Tack på förhand, Mats:)

Jäkligt sent svar så det är säkert helt inakuellt nu, men men.....

Jodå, det går väl visst det....?

Om man väljer att hantera musik och video manuellt på sin iPhone, så lär ju ingen musik ändras på den även om man raderat den musiken i sitt iTunes-bibliotek. Det måste väl då ligga kvar på iPhonen ända tills man själv väljer att radera musiken. Detta gör man ju då genom att i iTunes markera sin iPhone och klicka på musik strax under enheten i listan till vänster. Då får man fram en översikt på all musik i iPhonen och kan där markera de låtar man vill radera.

Dr Tinnitus

1
Bevaka tråden