Kul tips! Jag är bara lite skeptisk till att batteritypen ska vara användbar för annat än implantat eftersom det är ganska speciella krav på sådana och väldigt annorlunda användningsmönster. Med batterier är det som regel ganska påtagligt att det inte finns några gratisluncher, så ska man få extrema prestanda åt ett håll brukar det innebära att någon annan egenskap får stryka på foten.
Ett implantat tar bara ut ytterst svaga strömmar och måste bara hålla länge (brukar vara i spannet 5-20 år) eftersom varje byte faktiskt är förenat med livsfara. Det är ett extremt användningsområde och just därför kan man göra prioriteringar som inte skulle funka i en iPhone eller liknande; kan t.ex. tänka mig att interna resistansen är så hög att man bara kan få ut minimala strömstyrkor, eller något åt det hållet.
Men jag rekommenderar i vilket fall alla att kolla in reportaget, alltid kul när det lyfts fram att läkarvetenskapen går framåt och att det faktiskt kan betyda väldigt mycket för vanligt folk. Bra kontrast mot den störtflod av gnäll som annars möter en via löpsedlarna...