Så med andra ord en maxad Macbook Pro.
Nåja.
Du har en jättefin bärbar dator, det är ingen fråga om det. Jag sitter på den lite äldre unibodyn med C2D 2.8 GHz och skulle gärna ha i7 CPU:n, men...
Jag tyckte också att det laggade (RAW-filer på 24 MB styck) och satte in 8GB och en SSD.
4GB är inte mycket minne idag om man "arbetar" med datorn. Nu vet jag inte vad det är för typer av foto du pillar med men titta i Aktivitetshanteraren-->Systemminne-->Sidor ut.
Läs av hur många MB du har på "sidor ut". Det skall vara ganska lite. Teoretiskt "0", men i praktiken inte mycket mer än 200MB.
"Sidor in" kanske är några GB?
"Sidor ut" visar hur mycket datorn måste skriva till hårddisken när internminnet tar slut. Om du regelbundet använder upp allt ditt minne tar hårddisken smällen, och med en vanlig HD räcker inte det till för laggfritt arbete.
Så jag har alltså 8GB RAM och två HD. En SSD på 240GB och en vanlig HD på 500GB- ingen DVD. Det är ett sätt att lösa det, men inte ens det garanterar samma prestanda som du annars kan få av en riktig Workstation. Men de är å andra sidan inte riktigt lika bärbara....