Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hörlursutgång, iPhone 3G 16GB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-08-20 02:30

Tjena,

Har tänkt köpa en iPhone 3g av en kompis då ja för en billig slant ska kunna helt enkelt få tag på en. Nu är det så här att hans hörlursutgång är trasig och jag undrar av den enkla anledningen om det finns någon som har bytt denna, som kan komma med erfarenheter, tips och vad man skall ha/köpa. Tydligen kostar det 1000kr hos Mumien (eller vad det nu heter). Som sagt, kan någon komma och rådgiva var jag kan köpa sakerna och om det är värt att försöka fixa det själv.

Jonatan

Skulle gissa på att det är ganska svårt att lösa själv faktiskt.

Fungerar det inte med trådlösa bluetooth-lurar då ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-20 12:23
Ursprungligen av joonis:

Tjena,

Har tänkt köpa en iPhone 3g av en kompis då ja för en billig slant ska kunna helt enkelt få tag på en. Nu är det så här att hans hörlursutgång är trasig och jag undrar av den enkla anledningen om det finns någon som har bytt denna, som kan komma med erfarenheter, tips och vad man skall ha/köpa. Tydligen kostar det 1000kr hos Mumien (eller vad det nu heter). Som sagt, kan någon komma och rådgiva var jag kan köpa sakerna och om det är värt att försöka fixa det själv.

Jonatan

Vet du att den är trasig? Inte bara en massa ludd i den?

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-25 10:34

Det finns en massa guider på youtube om hur man byter diversse delar på iPhone.
Själva uttaget kan du köpa hos oss här Kontakta oss om du vill ha hjälp med bytet så kan vi räkna fram ett pris.

• Oregistrerad
  • 2010-09-05 00:25

Hej!

Ofta hjälper det att rengöra i hörlursuttaget. Använd en smal topz eller en bit hoprullad hushållspapper och rengör försiktigt. Kvarstår problemet kan man byta ut uttaget själv. Det sitter monterat på samma kabel som går till alla knappar förutom home-button så det är lite trixigt, man behöver även en lödkolv för att kunna smälta plasten som håller mute switchen på plats. Om det inte är något du vill ge dig på själv så kan du alltid lämna in den till oss så fixar vi den åt dig (till inte ens halva priset hos mumien)

MVH Patrik / Reparera trasig iPhone | iPhonereparation.se

1
Bevaka tråden