Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver lite sympati

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 14:39

Efter ett fall på ca 40 cm från ett bord behöver jag lite sympati. Den blev bara 26 dagar gammal. R.I.P

Tappade min gamla iPhone 3Gs tiotals gånger utan mer än någon liten repa...

Ouch, trist, lider med dig!
Dags att använda hemförsäkringen, hoppas du har drulle..

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-08-22 15:17

R.I.P, Beklagar sorgen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 15:22

Har försäkring men självrisken blir lika hög som reparation/ny mobil. Suck.

Har du en självrisk på ca 6000 ? Näää..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 15:24

Nej men en ny mobil kostar mig inte 6000 heller... ok?

Ursprungligen av tooobe:

Nej men en ny mobil kostar mig inte 6000 heller... ok?

Förlåt att jag frågade. Vad köper du en iPhone 4 för om den inte kostar ca. 6000?

Känns det upprörande så behöver du inte svara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 15:34

No problemo. Den som gick sönder kostade mig 6000 men en ersättningsmobil från Apple blir något billigare. Vet inte om det är värt att reparera än då det ser ut som att även LCDn har skadats. Oavsett så är min självrisk på närmare tre tusen tyvärr.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-22 19:04
Ursprungligen av tooobe:

No problemo. Den som gick sönder kostade mig 6000 men en ersättningsmobil från Apple blir något billigare. Vet inte om det är värt att reparera än då det ser ut som att även LCDn har skadats. Oavsett så är min självrisk på närmare tre tusen tyvärr.

Byt försäkringsbolag när du ändå är igång!

Ja det förklarar saken om du har såpass hög självrisk såklart..

Trist!

Beklagar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 17:47

Såg senast att BIlly på iPhonetillbehör kan laga glas på iphone4orna. Släng iväg ett mail då jag tror absolut det blir billigare än 6000 kr

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-22 20:12

Dom flesta hemförsäkrings bolag har en standard självrisk på 1500kr nu för tiden.
Jag skulle gjort en white konvertering om jag vorde du dock om du endå måste byta display och ha sig

Men det är bara jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 09:53

En whitekonvertering av baksidan är redan planerad, delarna är på väg. Får bli på den nya telefonen dock. Gillar inte den vita framsidan. Kan inte (vill inte) byta försäkringsbolag då jag har bostadsrätt och mitt nuvarande bolag har mer fördelaktiga villkor där. Bara att bita i det sura äpplet.

Jag tappade min i helgen. Som tur var fick jag en bumper från apple i torsdags. Tog smällen, inte en enda repa på mobilen som tur är.
Att bara byta glaset borde kosta runt 1500 - 2000 ?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-23 13:05

Det finns redan trådar som denna under garantier och service.
Dvs tråden är felplacerad.
Tråden har ett väldigt luddigt namn som inte säger någonting om trådens innehåll.
Det Finns redan trådar om tappade/trasiga iPhones.
*låst*
/Admin

1
Bevaka tråden