Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur multitasking borde fungera

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De hade ju inte riktigt rätt i det som skrevs.. Den kräver inte Backgrounder.

"Using Multifl0w without Backgrounder on iOS4 will function like Apple's switcher, apps stay "open" in memory (although not actually running). Using Multifl0w without Backgrounder on 3.1.x is not advised, because apps will be closed as soon as they are exited. However, Multifl0w does not force Backgrounder to be installed on any OS version for maximum flexibility."

För övrigt kan jag säga att Multifl0w är hur Apple skulle ha gjort, fungerar grymt på iPhone 4!

Det är snyggt men vad är det som händer om du flyttar om ordningen på appar i Multifl0w? Det fattade jag inte

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är snyggt men vad är det som händer om du flyttar om ordningen på appar i Multifl0w? Det fattade jag inte

Händer inget speciellt, förutom att de hamnar på en annan plats.

Ursprungligen av keptang:

Händer inget speciellt, förutom att de hamnar på en annan plats.

Ok, yta och ingen funktion då

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, yta och ingen funktion då

Va? Du kan byta plats (sortera om du vill kalla det så) på de appar som finns i multitasking, det är en funktion.

Ursprungligen av keptang:

Va? Du kan byta plats (sortera om du vill kalla det så) på de appar som finns i multitasking, det är en funktion.

Nej, jag såg inte det som någon användbar funktionalitet värt namnet utan bara "eye candy"

LIte mer raljant:) Som om det inte räckte med att sortera dem på min hemskärm - ska jag sortera dem i en processlista som rör på sig så fort som jag startar en ny app också?

Som sagt, snygg presentation av apparna men varför ska jag sortera/flytta på processerna i den listan manuellt? Det har jag aldrig sett i liknande funktionalitet, vare sig på OsX, Linux eller Windows (men det kanske finns någonstans)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 11:42

Testar detta på iPaden just nu, verkar funka riktigt bra faktiskt!

Givetvis tillsammans med Backgrounder!

1
Bevaka tråden