Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera utvalda låtar till iPod?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig med detta!

Jag har en 30GB iPod och använder Mac. Jag ska för första gången låta iTunes synkronisera min iPod automatiskt. Då jag inte vill lägga in hela musikbiblioteket på min iPod (det skulle ändå inte få plats) så fick jag rådet att kryssa för "synkronisera endast markerade låtar".

Det funger. Låtarna läggs in på min iPod, och även de listor som låtarna finns med i skapas på iPod:en. Problemet är bara att jag inte längre kan lyssna på spellistorna i iTunes på min dator längre, eftersom endast de låtar jag har fört över till iPod:en är markerade.

Så om jag startar en spellista i iTunes hoppar den över alla omarkerade låtar. Samma sak inträffar om jag vill spela hela mitt musikbibliotek, eller lyssna på ett helt album i rad. Jag kan ju inte markera alla låtar igen, för då läggs alla låtar in på min iPod nästa gång jag synkroniserar den.

Jag känner till alternativet där man kan välja att endast synkronisera vissa spellistor till iPod:en. Men problemet är då att alla låtar i listorna läggs in (jag vill bara lägga in ett urval), och låtar som inte finns i en lista kommer inte med alls. Det känns ju skumt att behöva skapa separata spellistor på datorn som endast ska användas på iPod:en.

Min fråga är alltså: Är det möjligt att synkronisera utvalda låtar till min iPod, men samtidigt kunna spela alla låtar på datorn precis som vanligt?

Vore väldigt tacksam för hjälp!

Det tycks som att du bockar ur den lilla rutan alldeles till vänster om låtens namn. Gör inte det.

Ett bättre och enklare alternativ är att använda betyg. Betygsätt musiken. Du kan använda vanliga spellistor (dra musiken till listan) eller smarta spellistor (använder villkor, ex.vis betyg, årtal, artist mm).

1
Bevaka tråden