Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV beter sig konstigt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Apple TV beter sig mysko. Så fort introfilmen spelats upp blir skärmen svart. Totalt nattsvart. Jag kommer åt allt material via min iPhone 4 som fjärrkontroll. Men skärmen förblir svart i ATVs menyer. Det enda undantaget är när jag spelar upp något, film eller musik. Då syns album-art och ja, om det är film så syns filmen. Så fort filmen är över dör skärmen.
Någon som har en idé om vad som kan vara fel, eller, framförallt hur man systemåterställer utan att använda menyerna?

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-26 14:58

Har du testat att göra systemåterställningen då? Det kanske går att få upp återställningensmenyn trots att du kommer inte kommer in i systemet.

Apple TV: How to run diagnostics här kan du läsa hur man gör om du inte vet för övrigt.

Kanske borde nämnt att min riktiga fjärrkontroll som är parkopplad med ATVn är sönder. Och med Apples remote-applikation på iPhone verkar det inte gå att genomföra systemåterställningen så som din länk beskriver :/

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-26 17:14

Illa illa. Låna en?

Köper en.

1
Bevaka tråden