Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning strular på imac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-26 15:55

jag delar ut internet från imacen till iphone,ipad,mbp,tv men nu har något hänt..

så här ser det ut.

ethernet 100mbit kabel från vägg till imac och sen delar jag ut med hjälp av internetdelning.

jag hittar nätverket på iphonen och ipad osv och det går att ansluta till det men ingen wifi symbol syns högst upp..
och när jag försöker ansluta med tv så står det att apple tv är ansluten till nätverket men har ingen internetåtkomst.

så här ser det ut på ipaden...

har provat att starta om dator ett flertal ggr,utan lycka..
sen vet jag att internetdelning brukar slå av sig efter att man startat om datorn så jag har varje gång bockat ur och i internetdelning.

vad kan det vara för fel?

Testa stäng av internetdelning, stäng sen av Airport i airport-menyn om det är på. Starta därefter airport igen, och SEN startar du internetdelning. Brukar funka för mig när jag får samma problem som du.

Edit: Skulle tro att du fått snabbare och fler svar om den placerats i rätt subforum, OS X eller internet eller liknande. Bara ett tips.

Flyttade tråden till korrekt underforum. Ämnet har inte att göra med iMac specifikt.

/Mod

1
Bevaka tråden