Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Photoshop Album - för mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adobe har släppt Adobe Photoshop Album, men bara för PC så vitt jag kan se. Är det någon som vet om det ska komma ut för mac?

http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/main.html

Kommer säkert vad det lider.
Annars tycker jag att iView Media Pro är det bästa om man plåtar mycket.
Kolla på Versiontracker.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Adobe har släppt Adobe Photoshop Album, men bara för PC så vitt jag kan se. Är det någon som vet om det ska komma ut för mac?

http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/main.html

Enligt Cap&Design har Adobe inga planer på en version till Mac. Kan bero på att programmet är PC-världens enda chans till något som liknar iPhoto...

iView Media Pro är som iPhoto, fast 100 ggr bättre, rekommenderas friskt. Kostar några spänn, men är värt vartenda öre. Ta hem en demo och kolla.

• Medlem
  • 2003-02-15 08:16

Har nu provat iView MediaPro som jag faktiskt blir lite köpsugen på. Vilken skillnad i prestanda mot tex. iPhoto.

Det enda jag saknar är någon som helst möljlighet att färgkorrigera, göra svartvitt och liknande funktioner. Knepigt att det inte finns. Kan vara lite segt att behöva dra igång Photoshop el dyl. bara för att ändra en bild lite snabbt. Förresten, kan man sätta musik (mp3 tex.) till bildvisningen i programmet?

Om nu iView MediaPro får ersätta iPhoto i framtiden, finns det då något program som är lika bra, men snabbare, än Photoshop Elements 2?

/Fredrik

• Medlem
  • 2003-02-15 09:39

Märkte en knepig sak mellan Photoshop Elements och iView MediaPro: Samma bild öppnad i båda programmen ger högre kontrast och färgmättnad i Photoshop än i MediaPro.
All färghantering är avstängd i Photoshop. Är den som standard "på" i MediaPro? Bör man ha färgkalibrering av något slag på tycker ni? Finns ju enklare inställningar för webb i Photoshop..

/Fredrik

1
Bevaka tråden