Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stora är programmen på en iPad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Anledningen till att jag frågar är naturligtvis att jag funderar på vilken variant jag ska införskaffa.

Misstänker att det kommer en ny variant nästa år och då vill man säkert uppgradera, så kanske klarar jag mig på 16gb?

Vad har ni på era, och hur mycket hårddisk har ni kvar?

Det är ungefär som att försöka svara på hur långt ett snöre är, rätt svårt.
Beroende på hur mycket musik/film du inte ska ha/ska ha så räcker 16Gb/räcker inte 16Gb.

Bara för apps så räcker det gott och väl.

De enda program som tar mycket utrymme är GPS-navigation och liknande. Och även med de lär du inte fylla 16Gig. Det handlar mer om själva media-arkivets storlek. De stora modellerna bör du använda om du har stora media-arkiv som du vill fylla. För egen del har jag en spel-lista(läs mapp) med det som ska synkas till Ipaden. Där byter jag ut saker jag sett och låtar jag tröttnat på. Eftersom 64Gig ändå aldrig skulle räcka för att syna hela mitt bibliotek valde jag 16Gig och jobbar på det sättet istället.

Förlåt, det var en snabb fråga naturligtvis borde jag ha specat mer.
Jag föreställer mig precis som PeeMan att jag nog synkar om lite fram o tillbaka.
Tänker mig en hel del pdfläsning, fotokollande, etc.

Min iphone är 16gb och sällan mer än halvfull, mitt musikbibliotek är så löjligt mycket större än det att det inte skulle räcka med 64gb bara för det. och det har jag dessutom en ipod till.

låter som om 16 räcker...

Ursprungligen av Ruskprick:

Förlåt, det var en snabb fråga naturligtvis borde jag ha specat mer.
Jag föreställer mig precis som PeeMan att jag nog synkar om lite fram o tillbaka.
Tänker mig en hel del pdfläsning, fotokollande, etc.

Min iphone är 16gb och sällan mer än halvfull, mitt musikbibliotek är så löjligt mycket större än det att det inte skulle räcka med 64gb bara för det. och det har jag dessutom en ipod till.

låter som om 16 räcker...

Måste bara fråga, har du både en iPhone och en iPod?

Vill du ha några filmer och serier lagrade på den drar det iväg rätt fort. Detsamma om du tänkt köpa kamera-adaptern och synca många bilder.
Men annars så räcker 16GB förvånatsvärt långt.

Tidningen wired klockar in pa 300-500Mbyte per nummer. Annars ar de flesta appar ganska beskedliga.

  • Superhjälte
  • 2010-09-02 18:25

Noterade att BeejiveIM for iPad till och med är något mindre än samma program för iPhone.

1
Bevaka tråden