Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-08-15 14:48

…för att det är lika meckigt att göra egen ringsignal till en iPhone som det var att få en en signal till en Nokia 6510i. Skärpning därborta i Cupertino! Ge mig en app, betalar gärna för en app som kan ta min musik till mobilen.
(Jo jag vet att det går att fixa via iTunes, men nu är jag på resande fot med MBP och inte hemma med iMacen som iPhonen är synkroniserad med.)
Kom igen! Det är 2013 nu!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-08-15 14:52
Ursprungligen av reboot81:

…för att det är lika meckigt att göra egen ringsignal till en iPhone som det var att få en en signal till en Nokia 6510i. Skärpning därborta i Cupertino! Ge mig en app, betalar gärna för en app som kan ta min musik till mobilen.

Har du hört talas om Garageband? Det finns både för iOS och OS X.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-08-15 15:17
Ursprungligen av Mija:

Har du hört talas om Garageband? Det finns både för iOS och OS X.

Jag vill få in ringsignalen (en konverterad mp3:a) in i mobilen. Vilket inte går om jag inte är kopplad till hemmadatorn.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-15 19:38
Ursprungligen av reboot81:

Jag vill få in ringsignalen (en konverterad mp3:a) in i mobilen. Vilket inte går om jag inte är kopplad till hemmadatorn.

Dagens i-landsproblem eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-24 17:05

Spelade precis klart Mass Effect Trliogin. Fy f-n vilket värdelöst slut tredje spelet har. Fruktansvärd tabbe av utecklarna, totalt anti-klimax för en annars extremt underhållande serie spel.

*Flyttade ett inlägg till egen tråd: Problem att formatera celler i Excel*

  • Medlem
  • 2013-08-28 15:18

Blir riktigt sur och less på hantverkare som försöker ta betalt för samma jobb två gånger!

Blev riktigt sur på mig själv när jag råkade radera (Och tömma papperskorgen) alla mina presets till en av mina mjukvarusyntar. En kvart senare efter letande av mjukvara för att rädda filerna kom jag på att jag har backup.. Svettigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-28 18:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Blev riktigt sur på mig själv när jag råkade radera (Och tömma papperskorgen) alla mina presets till en av mina mjukvarusyntar. En kvart senare efter letande av mjukvara för att rädda filerna kom jag på att jag har backup.. Svettigt.

OSX borde ha en "revive files" funktion kan tyckas.

Ursprungligen av Erik.dv:

OSX borde ha en "revive files" funktion kan tyckas.

Jo, men troligtvis lite "overkill". I detta fall var jag solklart dum i huvudet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-29 10:56

Clearcast in the UK. Need I say more?

Vilket jävla skit!

Ursprungligen av Erik.dv:

Clearcast in the UK. Need I say more?

Vilket jävla skit!

nu gjorde du mig nyfiken... "say more"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-29 11:22

Clearcast är ett bolag som så att säga "godkänner" allt som sänds i England. Allt från idé, klippinnehåll och temp till hur du placerar texter, dess storlek, durration och så vidare. Otroligt klumpiga att ha att göra med, extremt oflexibla och ett element i de flesta länder man inte behöver bry sig om.

Ursprungligen av Erik.dv:

Clearcast är ett bolag som så att säga "godkänner" allt som sänds i England. Allt från idé, klippinnehåll och temp till hur du placerar texter, dess storlek, durration och så vidare. Otroligt klumpiga att ha att göra med, extremt oflexibla och ett element i de flesta länder man inte behöver bry sig om.

Och jag misstänker att man aldrig får genom ett inslag där man gör narr av dem.

Edit: Får efter 12 sekunders research intrycket av att det endast handlar om reklam. Vilket egentligen inte är så dåligt. Tänk om det fanns en granskningskommitté i Sverige som skulle granska all reklam med väldigt tuffa krav. Det skull vara något á la cigarettpaket i Australien. Inga loggor. Ingen musik. Inget ljud överhuvudtaget. Bara en text i svart på vitt där 80% av innehållet måste upplysa tittaren om att enda syftet med reklamen är att transferera tittarens tillgångar till dem som reklamen kommer från. Sedan 20% av innehållet i liten text typ "Köp Bregott". Och givetvis får varje enskild reklamsnutt bara visas i högst 0,3 sekunder. VILKEN UNDERBAR VÄRLD DET SKULLE VARA!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-29 12:25
Ursprungligen av pmarriott:

Och jag misstänker att man aldrig får genom ett inslag där man gör narr av dem.

Edit: Får efter 12 sekunders research intrycket av att det endast handlar om reklam. Vilket egentligen inte är så dåligt. Tänk om det fanns en granskningskommitté i Sverige som skulle granska all reklam med väldigt tuffa krav. Det skull vara något á la cigarettpaket i Australien. Inga loggor. Ingen musik. Inget ljud överhuvudtaget. Bara en text i svart på vitt där 80% av innehållet måste upplysa tittaren om att enda syftet med reklamen är att transferera tittarens tillgångar till dem som reklamen kommer från. Sedan 20% av innehållet i liten text typ "Köp Bregott". Och givetvis får varje enskild reklamsnutt bara visas i högst 0,3 sekunder. VILKEN UNDERBAR VÄRLD DET SKULLE VARA!!!

I Sverige och de flesta andra länder sätter man kvalitétskontrollen på den som sänder skiten. Precis som att du har en ansvarig utgivare för en tidning. Ja, det är bra med riktlinjer för vad man får och inte får. Nej, det är inte bra när det krävs en app som räknar ut åt mig att en text måste ligga 3.2 sekunder för att vara tekniskt godkänd. That's bullshit. Texten kan kanske kan läsas på 2 sekunder. Eller kanske att den behöver 5. Det beror på format, formgivning, andra element i filmen, om texten "backas" av en voice-over som säger det man som tittare kan läsa på skärmen. När sedan krave på X punkter text kommer blir legala-linjer halva avsändaren och läsbarheten är SÄMRE än om texten varit mindre.

Tjurbajs som sagt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-29 13:24

Ah, ännu bättre… Nu backar Clearcast på ett KRAV man hade.

- Nej, alltså, det är en rekommendation från alla de broadcasters vi jobbar med…
- Så vi måste göra om hela godkännande processen för att ni nu ändrar ett egentligt "fel" om man följer era krav som TV-stationen godkänt?
- Ja, vi måste ha samma material som TV-station

They Fuck You At The Drive Through

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-08-29 14:25

Letar efter en produkt på Julas hemsida, svaret blir: Finns i lager
Åker till butiken - hyllan är tom
Får tag på en tjej som konstaterar att den ligger på lagret
Jag: "Kan du hämta en åt mig?"
Hon: "Näe"
Jag: "Det var ju lite tråkigt med tanke på att det står på hemsidan att ni har den och jag har åkt hit enkom för den"
Hon: "Det har varit så mycket på sistone, vi har bytt lysrör och lagt om golvet på lagret"
Jag: "Det var en förklaring, ingen ursäkt. Om ni inte har grejorna till försäljning så kanske ni inte ska skriva det på hemsidan"
Hon: "Ring imorgon och hör OM vi har plockat fram den så slipper du åka hit i onödan igen"
Jag: Åker till Biltema och handlar där istället

  • Medlem
  • 2013-08-29 18:29

@lasselu: Maila Aftonbladet och säg att du blivit kränkt, de älskar sådana historier!
(Inget illa menat )

Den här j*vla väntan på nya Macbook Pro Retina..

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-08-30 18:48
Ursprungligen av lasselu:

Letar efter en produkt på Julas hemsida, svaret blir: Finns i lager
Åker till butiken - hyllan är tom
Får tag på en tjej som konstaterar att den ligger på lagret
Jag: "Kan du hämta en åt mig?"
Hon: "Näe"
Jag: "Det var ju lite tråkigt med tanke på att det står på hemsidan att ni har den och jag har åkt hit enkom för den"
Hon: "Det har varit så mycket på sistone, vi har bytt lysrör och lagt om golvet på lagret"
Jag: "Det var en förklaring, ingen ursäkt. Om ni inte har grejorna till försäljning så kanske ni inte ska skriva det på hemsidan"
Hon: "Ring imorgon och hör OM vi har plockat fram den så slipper du åka hit i onödan igen"
Jag: Åker till Biltema och handlar där istället

Det värsta är att hon ger blanka fan i vart du handlar dina prylar. Hade varit bättre om någon chef eller liknande fått reda på hur du blev bemött.

Fantastiskt att man skapar en "Gnällhumor-tråd" och den blir över hundra sidor lång ....

kul.

Ursprungligen av Sixten:

Fantastiskt att man skapar en "Gnällhumor-tråd" och den blir över hundra sidor lång ....
kul.

Och det gör dig riktigt sur?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-31 20:21

för ölen är slut

Ursprungligen av lappen71:

för ölen är slut

Nejdå. Jag har 3 flak kvar och ska till Tyskland om 2 veckor.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-08-31 22:08
Ursprungligen av pmarriott:

Nejdå. Jag har 3 flak kvar och ska till Tyskland om 2 veckor.

Kan inte gilla det där, för detta är gnälltråden..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-31 22:31
Ursprungligen av pmarriott:

Nejdå. Jag har 3 flak kvar och ska till Tyskland om 2 veckor.

Nu snackar jag om kvalitetsöl och inte diskvatten

Fan vad jag blir sur på hormonstinna ynglingar med överdrivet hävdelsebehov. Längre ner på gatan har ett utbildningsföretag dragit igång någon form av byggutbildning. Här är dåligt med parkeringsplatser. Helt plötsligt har vi fått vår vändplan belamrad med främmande bilar som hindrar lastbilar från att komma till och att vända. Vi och vår hyresvärd har sagt till flera gånger. Igår stod 8 bilar och tog upp mer eller mindre all ledig plats. Skickade mail till utbildningsföretaget igår. Till slut flyttades de flesta bilarna. Imorse stod ånyo 3 bilar här, och medan jag såg på kom en finnig yngling och parkerade. Hojtade till honom att de inte gick för sig. Fanskapet ignorerade mig fullständigt.
Ok, tänkte jag. Vill han så gärna stå här så ska vi ordna det. Ställde firma-pickupen bakom hans bil och backade till mot hans förardörr så att min dragkrok var 5 cm från dörren. Så efter nån timme hade vi 3 stycken odrägliga typer i övre tonåren gormande på kontoret. Upplyste dem om att jag skulle flytta på våra bilar när det passade oss, ty på vår gårdsplan ställer vi våra bilar varhelst det passar oss. Upplyste även om att de gjorde intrång på privat område och att polis skulle tillkallas om de inte skyndsamt iakttog abstinens.

Vad är det för jävla pisshuvuden som inte kan lyda en till en början vänlig uppmaning om att flytta sin bil?

  • Medlem
  • 2013-09-05 17:38

Ge dem en tryckare med dragkroken nästan gång. Den typen av budskap brukar gå fram tämligen omgående.

"oj! stod det en bil där?"

De har tydligen fortfarande inte fattat. Står 2 bilar här idag. Skylt med parkeringsförbud är beställd, sen får CarPark komma och lappa.

Bevaka tråden