Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte att det var dax för mig att sätta upp mitt TV-stativ idag så efter noggrann mätning o utplacering av borrmalllen sätter jag igång.

Hål 1-3 går prima men det fjärde hamnar i ett jävla hålrum mellan två tegelstenar eller rättare sagt mitt i en fog mao inget att fästa pluggen i(jag testade).

Nu får jag flytta mig ett snäpp åt sidan o hoppas att det går vägen med alla fyra hål.

Grrr! >_<

Ursprungligen av Mymac4ever:

Tänkte att det var dax för mig att sätta upp mitt TV-stativ idag så efter noggrann mätning o utplacering av borrmalllen sätter jag igång.

Hål 1-3 går prima men det fjärde hamnar i ett jävla hålrum mellan två tegelstenar eller rättare sagt mitt i en fog mao inget att fästa pluggen i(jag testade).

Nu får jag flytta mig ett snäpp åt sidan o hoppas att det går vägen med alla fyra hål.

Grrr! >_<

Prega in lite husfix så ordnar det sig.

Ursprungligen av pmarriott:

Prega in lite husfix så ordnar det sig.

Det blev något åt det hållet: "Fischer Cement Express" - snabbcement på tub. Fyllde upp hålet tills jag inte kunde få i mer, gjorde en liten öppning o tryckte i pluggen. Enligt folket på Beijer behöver det 24 timmar på sig att härda dock så jag får vänta till onsdag med att få veta om det funkar

  • Medlem
  • 2015-07-27 17:44

@Mymac4ever PL400 är din vän!
Det använde jag själv för att sätta upp gardinstången med. Jag borrade två hål med en 3mm borr. Men hålen blev 8-9 mm stora. (Kexvägg) I med lite PL400, tryck i pluggen och vänta. Nu är gardinerna det sista som trillar ner i detta hus.

  • Medlem
  • 2015-07-27 19:26

Fick det fantastiska erbjudandet att byta min hyreslägenhet till en som ska omvandlas till bostadsrätt.
Men min fastighetsägare säger nej för att bytesparten är "jobbig".

Större lägenhet, närmare jobbet, billigare hyra. Life gives you lemons....
F*******************************N!

Ryggskott :/ >_<

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-03 11:07
Ursprungligen av Mymac4ever:

Ryggskott :/ >_<

Bättre hoppas jag!

Själv blev jag skandal-kränk och brutalt blåst när jag igår afton trodde jag var på ifixit, men i själva verket var jag på Crucials guide-sidor. Jag trodde inte mina ögon, utan häpnade när jag såg vad som hänt i mitt adressfält.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-03 13:13
Ursprungligen av Mymac4ever:

Ryggskott :/ >_<

Ajdååååååååå... lider med dig in skoj alls. var många års sedan jag hade mitt ryggskott blir bara sur av tanken...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-08-08 18:15

Min iPhone 5S tålde inte tropisk hetta/fukt vilket medförde att Touch-ID slutade att fungera. Tillbaka till att knappa in lösenord manuellt.

Ursprungligen av joakimo:

Min iPhone 5S tålde inte tropisk hetta/fukt vilket medförde att Touch-ID slutade att fungera. Tillbaka till att knappa in lösenord manuellt.

Trist, funkar den inte alls när du kommer in i aircond. rum och den fått torka upp lite?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-08-08 19:26
Ursprungligen av CekariYH:

Trist, funkar den inte alls när du kommer in i aircond. rum och den fått torka upp lite?

Stendöd. Den har fått torka och har även provat återställning.
"Det gick inte att aktivera Touch-ID".

Ursprungligen av joakimo:

Stendöd. Den har fått torka och har även provat återställning.
"Det gick inte att aktivera Touch-ID".

5s, då är väl all garanti slut om du inte har Apple care, och ev. försäkring lär väl knappast täcka in sån't där? Supertrist.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-08 21:24
Ursprungligen av joakimo:

Min iPhone 5S tålde inte tropisk hetta/fukt vilket medförde att Touch-ID slutade att fungera. Tillbaka till att knappa in lösenord manuellt.

Tråkigt att höra min dotter var i Berlin en vecka med sin iPhone 5S knappast någon tropisk hetta men 35- 38 grader C. under veckan. så lite småvarmt. Hennes touch ID gick bananas hon har dock garanti så får väl lämna in eländet..
Kontentan med denna globala uppvärmning över hela världen ska inte telefonernas main function klara lite hetta, kan inte Apple då sälja sina telefoner på dom platser där lite övervärme och fuktighet råder , det är frågan ???

Vilken tropisk hetta och fuktighet upplevde du på ditt resemål joakim ?

Senast redigerat 2015-08-09 12:28
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-09 04:35

…för att badsäsongen för dottern tog slut pga en het klotgrill. Brännskadeplåster från handled till armbåge på höger arm.
…för att sjukvårdspersonal på akuten verkar spendera mer tid vid datorn/kollegan än med patienter.

PS. Håll ungar långt ifrån grillen. DS.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-08-09 09:02
Ursprungligen av reboot81:

…för att badsäsongen för dottern tog slut pga en het klotgrill. Brännskadeplåster från handled till armbåge på höger arm.
…för att sjukvårdspersonal på akuten verkar spendera mer tid vid datorn/kollegan än med patienter.

PS. Håll ungar långt ifrån grillen. DS.

Usch vad tråkigt! Var själv på akuten med min äldsta son för en vecka sedan då han slagit sig och blödde kraftigt ur örat. Det var annat i Kungsbacka, vi fick gå före i kön. Men hoppas att dottern blir bättre snart! Brännskador är aldrig kul

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-08-09 10:13
Ursprungligen av cubeis:

Tråkigt att höra min dotter var i Berlin en vecka med sin iPhone 5S knappast någon tropisk hetta men 35- 38 grader C. under veckan. så lite småvarmt. Hennes touch ID gick bananas hon har dock garanti så får väl lämna in eländet..
Kontentan med denna globala uppvärmning över hela världen ska inte telefonernas main function klara lite hetta, kan inte Apple sälja sina telefoner på dom platser där lite övervärme och fuktighet råder ???

Vilken tropisk hetta och fuktighet upplevde du på ditt resemål joakim ?

Kambodja. Oklart varför den slutade att fungera men det var i samband med några svettiga vandringar i djungeln, så det kan mycket väl ha varit orsaken.

  • Medlem
  • 2015-08-09 11:42
Ursprungligen av reboot81:

…för att badsäsongen för dottern tog slut pga en het klotgrill. Brännskadeplåster från handled till armbåge på höger arm.
…för att sjukvårdspersonal på akuten verkar spendera mer tid vid datorn/kollegan än med patienter.

PS. Håll ungar långt ifrån grillen. DS.

Hoppas tösen snart är återställd igen!

  • Medlem
  • 2015-08-27 14:26

Sitter just nu på ett strömlöst tåg mitt ute i Ingenstans.
Anledningen till att det är strömlöst sägs vara att någon jubelidiot är och klättrar i stolparna till ledningarna till tågen...
Kan det verkligen vara ett problem? Om en människa är så totalt jävla slut i skallen så kanske man får skylla sig själv ifall man blir grillad?!
Var är Natuonella insatsstyrkan när man behöver dem?

Har sovit uselt tre nätter i rad. En massa tankar som virvlat runt i huvudet likt ilskna getingar har hindrat mig från att slappna av. Varm mjölk m kanel o musik av Motionfield(ambient) hjälpte lite men ja somnade ändå sent o vaknade alldeles för tidigt. Otroligt stressande o jobbigt...

  • Medlem
  • 2015-09-03 18:47
Ursprungligen av Mymac4ever:

Har sovit uselt tre nätter i rad. En massa tankar som virvlat runt i huvudet likt ilskna getingar har hindrat mig från att slappna av. Varm mjölk m kanel o musik av Motionfield(ambient) hjälpte lite men ja somnade ändå sent o vaknade alldeles för tidigt. Otroligt stressande o jobbigt...

Tre nätter? Kom igen när du har snittat på omkring 3-4 timmar om natten i en månad. (Jo, jag sover förbannat dåligt)

Ursprungligen av Dalle:

Tre nätter? Kom igen när du har snittat på omkring 3-4 timmar om natten i en månad. (Jo, jag sover förbannat dåligt)

Du kanske har vanan inne, det har inte jag. Jag brukar sova som en klubbad o då kan antalet timmar vara irrelevant e-som de är effektiva utan störande moment som en hjärna som vägrar "stänga av"

"Same shit different day"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-07 23:07
Ursprungligen av Mymac4ever:

"Same shit different day"

Fysisk träning för musklerna mer än dans menar jag nu. Typ ryggövningar på gymmet.. squats hårdare benträning så man blir mer fysisk utmattad på kvällen när man ska sova, inte lätt i dessa uppkopplade data tider. Just mobiler, datorer mmm stänga ner dom i god tid innan sängdags samt försöka läsa en god bok när man går till sängs då blir jag garanterat trött efter en stund och somnar in mitt i något kapitel

Ursprungligen av cubeis:

Fysisk träning för musklerna mer än dans menar jag nu. Typ ryggövningar på gymmet.. squats hårdare benträning så man blir mer fysisk utmattad på kvällen när man ska sova, inte lätt i dessa uppkopplade data tider. Just mobiler, datorer mmm stänga ner dom i god tid innan sängdags samt försöka läsa en god bok när man går till sängs då blir jag garanterat trött efter en stund och somnar in mitt i något kapitel

Osäker på om du antingen citerat fel inlägg eller om du kanske trodde att mitt inlägg avsåg samma som tidigare, sömnproblem.

Jag tackar för råden. Inlägget var dock mer en spegling av mitt liv o då främst mitt sociala liv in general.

Typ: boy meets girl, boy likes girl and girl likes boy BUT not in the way boy likes girl :/

Således "Same shit different day"

Det kom dock en liten positiv grej ur detta. Jag fick en jäkla energiboost som gjorde att jag är inne på andra veckan med tre träningspass per vecka, mest Activiospinning

Senast redigerat 2015-09-08 21:36

Varför kan AF inte skicka pdf-filer som går att öppna? Vad gör de med dem?

Installerade pluggin i browsern o Adobes Reader-bloatware på 400MB till ingen nytta. Crap!

Min Airport Extreme Tower pajjade tydligen på WAN-porten i natt, allt funkar utom att komma ut på internet.
Apple eller Brebandsbolaget kunde inte hjälpa mig då det verkligen verkar vara ett hårdvarufel, då jag som tur är hade kvar min gamla platta Extreme att koppla in ist, så nu funkar det igen med internet.
Servicekillen hos Apple sa att det var ett mycket ovanligt fel detta.
Blir till att lämna in på måndag. Tur att det är 86 dagar kvar på garanti.

  • Medlem
  • 2015-09-12 15:05
Ursprungligen av CekariYH:

Min Airport Extreme Tower pajjade tydligen på WAN-porten i natt, allt funkar utom att komma ut på internet.
Apple eller Brebandsbolaget kunde inte hjälpa mig då det verkligen verkar vara ett hårdvarufel, då jag som tur är hade kvar min gamla platta Extreme att koppla in ist, så nu funkar det igen med internet.
Servicekillen hos Apple sa att det var ett mycket ovanligt fel detta.
Blir till att lämna in på måndag. Tur att det är 86 dagar kvar på garanti.

Har du provat en total reset?

Ursprungligen av Dalle:

Har du provat en total reset?

Japp, tre gånger tom då Apples support med tre olika personer ville göra om det

  • Medlem
  • 2015-09-12 15:33

@CekariYH Trist, tur du har några dagars garanti kvar.

Ursprungligen av Dalle:

@CekariYH Trist, tur du har några dagars garanti kvar.

Haha, ja, för en gångs skull var det på rätt sida sträcket
Alltid trist när "nya" grejor pajar men hade ju tur att jag behållt den gamla

Bevaka tråden