Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

oh, fyfan!

Lite självvalt. Jag valde att lösa ut min latenta reavinstskatt från när jag sålde min bostadsrätt. När skatteverket införde ränta på uppskovet räknade jag ut att det var billigare att låna upp hela beloppet av banken och betala in skatten, så var den saken ur världen en gång för alla.

å jag som tyckte det ar jobbigt när det var dubbel moms som gällde för oss app utvecklare ... men efter att ha läst de senaste inläggen skall jag nog bara vara tyst ..

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-20 15:21

Dunderförkyld...och sur...

Ursprungligen av lasselu:

Dunderförkyld...och sur...

Mindre lyckad kombo. Enda trösten jag har att erbjuda är att du kommer bli frisk och glas förr eller senare.

  • Medlem
  • 2012-03-20 20:29

Ringde Telia för att höra om ett tvillingkort till nya iPad. Beskedet jag fick var att mitt abonnemang, Telia Mobil Flex Medium inte kan fås med ett tvillingkort.
Och vad är då anledningen till detta? Jo, helt enkelt att Telia inte anser sig tjäna något på en sådan tjänst.

Ursprungligen av Dalle:

Ringde Telia för att höra om ett tvillingkort till nya iPad. Beskedet jag fick var att mitt abonnemang, Telia Mobil Flex Medium inte kan fås med ett tvillingkort.
Och vad är då anledningen till detta? Jo, helt enkelt att Telia inte anser sig tjäna något på en sådan tjänst.

Detta framgår ju av ditt abbonemangsavtal. Det borde alltså inte komma som en överraskning.

  • Medlem
  • 2012-03-20 20:41
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Detta framgår ju av ditt abbonemangsavtal. Det borde alltså inte komma som en överraskning.

Visst, men det var ju inte direkt igår jag tecknade abonnemanget. Och tyvärr kommer jag inte ihåg precis allt. Hur som helst sniket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-20 23:26

Snik och Telia går liksom hand in hand. Men bra täckning har dom

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-21 06:05
Ursprungligen av CUBEIS:

Men bra täckning har dom

Nja, bättre än de andra bolagen, men inte bra. Finns fortfarande många vita (bebodda) fläckar och här runt Umeå är det riktigt dåligt med 3G-nätet.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-21 19:24

Datalagringsdirektivet.

Ursprungligen av Mija:

Datalagringsdirektivet.

+1 på den.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-22 06:58
Ursprungligen av Mija:

Datalagringsdirektivet.

Sur, sur och sur >:|

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-21 20:37

+2...

  • Medlem
  • 2012-03-21 22:39

Jag var glad över att jag fått min Airport Express.

Nu är jag skitsur för att den funkar så FRUKTANSVÄRT dåligt. Det tog en timma att få igång, blev tvungen att ringa Apple Support och när jag pratade med dem och försökte i kanske tio minuter, så kopplade den ihop sig med datorn. Sen funkade Airplay ett tag tills jag stängde ner datorn och gick iväg. När jag kom tillbaka, så fungerade det på telefonen, men inte datorn, sen gick jag och kom tillbaka då fungerade det inte alls och efter en stund på telefonen. Sen gick jag iväg ytterligare en gång och nu kopplade den ihop sig efter att jag laddat ner gamla Airport-verktyget och gjorde en fabriksåterställning, men Airplay fungerade ändå inte och sen försvann Airporten från verktyget.

Nu kopplade jag in sladden i datorn istället och kommer att ringa Apple imorgon för att returnera.

Jag som såg fram emot att kunna sitta i fåtöljen med datorn utan att behöva fippla med en sladd som åker ur bara man kollar på den! ÅH!

Jag är sur för att gladtråden finns.

(ironi)

Jag är sur för att våran mailserver (Outsourcad) ligger nere sedan i söndagskväll. lovar sedan i tisdags att... nu så... strax.... Någon kommer att hängas

  • Medlem
  • 2012-03-22 18:26

Blev precis riktigt sur... eller snarare :'(. Jag som är så noggrann med mina grejor, så råkar jag ha ett fodral som inte satt så tajt kring telefonen, och den gled ur och rakt ner i asfalten. Nu vet jag ingen råd. Enda positiva är att framstycket och ramen klarat sig utan en skråma. Var kan man få bytt det så att garantin fortfarande gäller, och vad kan det kosta i Malmö/Lund-regionen? Någon som vet?

Men baksidan är det lätta att byta. Så du kanske har rejäl tur!

  • Medlem
  • 2012-03-22 19:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Men baksidan är det lätta att byta. Så du kanske har rejäl tur!

Jag hoppas det. Kostar det mer än 1500:- går det på min drulleförsäkring i hemförsäkringen, men har jag ännu mer tur kostar det inte så mycket. Vill ju ha original, då jag har Brodithållare i bilen, samt fortfarande garanti på luren. Annars hade jag bara köpt ett billigt ersättningsbakstycke för några hundra. Har mailat MacSupport nu och frågat om de fixar sånt här. Hoppas att de gör.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag hoppas det. Kostar det mer än 1500:- går det på min drulleförsäkring i hemförsäkringen, men har jag ännu mer tur kostar det inte så mycket. Vill ju ha original, då jag har Brodithållare i bilen, samt fortfarande garanti på luren. Annars hade jag bara köpt ett billigt ersättningsbakstycke för några hundra. Har mailat MacSupport nu och frågat om de fixar sånt här. Hoppas att de gör.

Jobbet tar 3 sekunder, så det enda som ska avgöra totalpriset är vad en ny baksida kostar.

  • Medlem
  • 2012-03-23 00:23

I så fall hoppas jag att de säljer baksidor som reservdel, men är lite skeptisk till det. Är det original dock, så kan man ju byta själv, utan att någon i efterhand kan påstå vare sig det ena eller andra, om det skulle bli aktuellt med ett garantiärende efter bytet.

Ursprungligen av keptang:

Jobbet tar 3 sekunder, så det enda som ska avgöra totalpriset är vad en ny baksida kostar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-22 20:07

Och Brodithållaren passar även om det inte är originalbaksida.

Baksidan kan man ju beställa hem och byta själv i en handvändning

du borde kunna hitta en ny baksida för runt en hundring eller två, tänk på att kolla vad du har för skruvar under, på vissa modeller sitter vanliga philips (kryss) men det finns även dom med en pentalobe skruv som behöver en speciell mejsel, den kan du köpa för en femtiolapp, sen är det som någon skrev, det tar 3 sek att byta, skruva bort de två skruvarna sen är det precis som en batterilucka att byta ut.

  • Medlem
  • 2012-03-23 00:24

Eftersom det är en 4S så är det pentalobeskruvar.

Ursprungligen av artifaction:

du borde kunna hitta en ny baksida för runt en hundring eller två, tänk på att kolla vad du har för skruvar under, på vissa modeller sitter vanliga philips (kryss) men det finns även dom med en pentalobe skruv som behöver en speciell mejsel, den kan du köpa för en femtiolapp, sen är det som någon skrev, det tar 3 sek att byta, skruva bort de två skruvarna sen är det precis som en batterilucka att byta ut.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Eftersom det är en 4S så är det pentalobeskruvar.

Beställ kitet med skruvmejslar och allt från iFixit.

såg räkningarna

Ni som inte upplever er som sura nog... som känner att ni behöver lite inspiration till surdåd ;

Fick inte bort det vridna attchet... jaja, ni fattar.... Källa Metros insändarsida 22/3

Senast redigerat 2012-03-25 09:24
Ursprungligen av Goflorp:

Ni som inte upplever er som sura nog... som känner att ni behöver lite inspiration till surdåd ;

[ATTACH="CONFIG"]32663[/ATTACH]

Haha, det här borde ju vara med i gladtråden. Jag skrattade högt! Sikken underbar tant den där Bibi är

Ursprungligen av Goflorp:

Ni som inte upplever er som sura nog... som känner att ni behöver lite inspiration till surdåd ;

[ATTACH="CONFIG"]32664[/ATTACH]

Fick inte bort det vridna attchet... jaja, ni fattar.... Källa Metros insändarsida 22/3

Det är ju samma insändare....

något man kan bli sur på är möjligen att vissa bilder inte går att räta upp, tror man måste öppna dem i Preview o spara om dem men det glömmer man ju vartenda gång...

Bevaka tråden