Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod nano som armbandsur?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-26 23:59
Ursprungligen av zinned:

Standby-tiden känner jag inte till och den står ju inte på Apples sajt heller. Om man har den som klocka, vilket är det vi diskuterar nu då det var handledshållaren som var på tapeten, så tror jag inte den drar så mycket. Ett par veckors vanlig daglig visning av klockan tror jag personligen att den klarar av.

När den visar klockan, drar den ju batteri som fan, (jämför med iPhone, när man lyssnar på musik med släckt skärm, eller kollar på film med aktiv skärm). Min gissning är att batteriet tar slut på max en dag, om man ska använda den som en riktigt klocka.

edit: ser på Apples hemsida att den klarar av att spela upp till 24h musik på en laddning.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-27 08:20
Ursprungligen av ibish:

När den visar klockan, drar den ju batteri som fan, (jämför med iPhone, när man lyssnar på musik med släckt skärm, eller kollar på film med aktiv skärm). Min gissning är att batteriet tar slut på max en dag, om man ska använda den som en riktigt klocka.

edit: ser på Apples hemsida att den klarar av att spela upp till 24h musik på en laddning.

Läs igen - den tidsuppskattningen för batteriet gäller vid kontinuerlig musikuppspelning, inte bara för att visa klockan.

Ursprungligen av ibish:

Ja. Det är ju en "kul" grej, men det känns som det är kul i några minuter, och absolut inte värt att lägga ca 2000kr för en petitess. Om man ska klicka för att väcka skärmen, så kan man lika väl ta fram sin mobil och kolla klockan där.

Kanske är det bara jag som börjar bli bitter och cynisk, nu när jag närmar mig 30. Men jag kommer inte tycka att någon är häftig, eller har bra smak om de kommer med en iPod på handleden, vilket verkar vara poängen med att ha den där från första början.

2000 kr för en petitess? Njae, det anser inte jag. Om man köper den för klockans skull och man tycker det är en sjysst accessoar så är väl 2000-2500 kr ingenting? Var köper du dina klockor, Funny-Bunny?

Jag skulle inte vilja kalla dig bitter och cynisk, jag ser det bara som att du inte kan se dig själv använda produkten som klocka Btw, jag fyller snart 33.
Men allvarligt talat, vem köper produkter bara för att man tror att de gör en häftig i andras ögon? Gör du det?

Man måste klicka för att väcka skärmen och se klockan, så det räcker nog ett tag.
Inget jag själv skulle få för mig att använda, men kul grej.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-27 00:08
Ursprungligen av keptang:

Man måste klicka för att väcka skärmen och se klockan, så det räcker nog ett tag.
Inget jag själv skulle få för mig att använda, men kul grej.

Ja. Det är ju en "kul" grej, men det känns som det är kul i några minuter, och absolut inte värt att lägga ca 2000kr för en petitess. Om man ska klicka för att väcka skärmen, så kan man lika väl ta fram sin mobil och kolla klockan där.

Kanske är det bara jag som börjar bli bitter och cynisk, nu när jag närmar mig 30. Men jag kommer inte tycka att någon är häftig, eller har bra smak om de kommer med en iPod på handleden, vilket verkar vara poängen med att ha den där från första början.

Jag håller med dig ibish.

Det som är en dealbreaker för min del är:

Ingen atomursinställning.
Inte vattentätt
Inte reptålig
Inte direkt strömlinjeformad
Man måste trycka på en knapp för att se vad klockan är
Den går inte fem år på ett batteri.

men det är ju en kul grej ....

Håller en vecka när man bara använder den som klocka.
Visas inget på displayen förrän man trycker till.

Väntar bara på armband nu.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-27 15:38
Ursprungligen av illerG:

Håller en vecka när man bara använder den som klocka.
Visas inget på displayen förrän man trycker till.

Väntar bara på armband nu.

Se där ja, en vecka. Det tycker jag är godkänt iaf

• Avstängd
  • 2010-12-27 15:50

Finns det ingen som kan göra ett med hörlurs utaget uppåt armen och knapparna neråt så dom hamnar som kronan på en vanlig klocka och då också minska risken att bryta av earphone-stiftet?

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-27 16:00
Ursprungligen av LaHe:

Finns det ingen som kan göra ett med hörlurs utaget uppåt armen och knapparna neråt så dom hamnar som kronan på en vanlig klocka och då också minska risken att bryta av earphone-stiftet?

Det problemet existerar inte ändå, du kan enkelt placera Nanon så att 3,5mm-uttaget går uppåt armen istället för nedåt handen. Bilden på skärmen vrider du ju sedan 180 grader, tack vare multitouch-skärmen.

• Avstängd
  • 2010-12-27 16:06
Ursprungligen av zinned:

Det problemet existerar inte ändå, du kan enkelt placera Nanon så att 3,5mm-uttaget går uppåt armen istället för nedåt handen. Bilden på skärmen vrider du ju sedan 180 grader, tack vare multitouch-skärmen.

Nja, hålet och knapparna täcks ju av hållaren då, eller har jag missat nått armband som inte gör det?

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-27 22:24
Ursprungligen av LaHe:

Nja, hålet och knapparna täcks ju av hållaren då, eller har jag missat nått armband som inte gör det?

Då har du råkat missa minst två

Se inlägg #52 och nedåt i denna tråden - TikTok samt LunaTik - dessa är de jag tycker är de klart snyggaste hittills, framför allt LunaTik.

• Avstängd
  • 2010-12-28 01:24
Ursprungligen av zinned:

Då har du råkat missa minst två

Se inlägg #52 och nedåt i denna tråden - TikTok samt LunaTik - dessa är de jag tycker är de klart snyggaste hittills, framför allt LunaTik.

Haha, jag tänkte fel när jag titta på dom, klart det blir rätt.

LunaTik är ju attans snygg, men undrar om man kommer åt knapparna infällda som dom är, särskilt minus-knappen

iPoden tål tyvärr inte lika mycket som en klocka... Min ipodklocka har gått sönder

Bevaka tråden