Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kräv lösenkod - färre alternativ än tidigare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-04 14:42

Konstig rubrik men hursomhelst:
Som bilden visar så har jag numera inte så mycket att välja på då det gäller när lösenordet på telefonen ska kicka in. Förut vill jag minnas att man kunde välja upp till 4 timmar.

Luren är JB, kan det ha med saken att göra? 3GS, iOS 4.

Jag har 1 timme och 4 timmar på min.

Kan mycket väl vara något som har sabbat inställningarna. Det har jag upplevt tidigare med vissa hack.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-04 15:45

Googlade lite och fick tips om att ta bort Exchange-konto. Tog bort det konto jag lade till häromdagen och pang - nu kan jag endast välja "Direkt". Vad sjutton är det här?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-05 00:18

Tror att det har att göra med din "server". I mitt fall får jag vara 1 minut och 5 minuter. Inga 15 minuter.
Har dock inte prövat utan några exchangekonton inlagda och jag har 3 st olika. Så jag tror det är säkerheten som är satt på exchangeservern som styr.

Min är också jailbreakad så jag har lagt till nån "anti" exchangeunlock grej så jag inte behöver ange lösen varje gånga jag låser upp luren.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-05 06:22

Okej. Ja, det verkar ha med Exchange att göra, men märkligt att alla alternativ försvinner när jag tar bort kontot.
Huromhelst så löste jag det med att installera AndroidLock XT istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-08 02:13

När jag fick min iPhone 4 så förde jag över backupen från min gamla 3G och efter det så fanns bara direkt att välja på. Så jag valde det och tänkte att det kanske löser sig med en omstart. Efter omstarten var min telefon i återställningsläge och jag fick koppla den till datorn och iTunes och börja om från början. Valde då att inte återställa backup och sedan var de vanliga alternativen tillbaka.

1
Bevaka tråden