Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bahnhof och Airport funkar inte...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis bytt internetleverantör till stadsnätet med bahnhof som leverantör. Det är väldigt ofta, en gång om dan som jag måste starta om airport express... varför? Är det fel på inställningarna? Airport extreme funkar inte alls!!!

Flyttade ut detta inlägg från en tråd som handlade om iPad. Lägg inte nya inlägg i trådar som handlar om något helt annat!

/Mod

I övrigt behöver vi nog lite mer info för att kunna hjälpa dig.

Vad gör du när den måste startas om?
Tankar mycket torrents tex ?
Blir den varm?

Ja som sagts tidigare, måste ha mer info för att kunna hjälpa dig.

Men att säga att det skulle bero på att du bytt internetleverantör tror jag inte mycket på, möjligen att du bytt mönster i ditt användande av internet.

Jag hade tex en dlink dir-825 med com hem 100/10mbit förut, fungerade klockrent och låste sig aldrig. Bytte till fiber (bahnhof också), fick då 100/100mbit. Det som hände var att torrentklienten maxade min upload och routern låste sig hela tiden.

Jag byggde då en egen billig dator som jag kör som router/nas/webserver/ftp-server med ClearOS på. Fungerar klockrent och låser sig aldrig.

Verkar mysko.
Jag har haft mac och Bahnhof i 14 månader utan ett fel. 100/100 fiber. Jag kör express, kommer upp i ca 50/50 mb i tptest. Testa och gör en reset på expressen. Är det den gamla?

1
Bevaka tråden