Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag uppdatera till 4.x utan att upplåsningen försvinner?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag vore jätteglad om någon kunde försöka svara på min fråga, jag kör buss och hittade en iphone på sätet i våras, jag lämnade in den på Polisen och 3 månader senare fick jag hämta ut den eftersom ingen hade frågat efter den, nåja för att komma till saken, den var låst till något kanadensiskt telefonbolag och jag fick jailbreaka den och låsa upp den, nu funkar den till Telia, men... å nu kommer frågan,
hur ska jag göra för att kunna uppdatera den till nyare programvaror utan att den låser sig igen, fick vänta 3 månader innan dom släppte upplåsningen för 3,1,3, men många spel jag vill ha funkar bara för 4,0. HELP!!!:confused:

Men om du redan låst upp den så låser den väl sig inte när du uppgraderar. Däremot försvinner jailbreaken vid uppdatering.

Vet inte om jag missförstod din fråga.

Ursprungligen av yabbah:

Men om du redan låst upp den så låser den väl sig inte när du uppgraderar. Däremot försvinner jailbreaken vid uppdatering.

Men upplåsning kräver att den är jailbreakad, eftersom du måste köra ultrasn0w konstant.

4.0.1 (går att jailbreaka) går antagligen inte att installera längre eftersom Apple inte ger ut några SHSH på den längre.

4.0.2 fixade just det hålet som gjorde det möjligt att jailbreaka.

Så du får nog vänta och se om 4.1 (kommer vilken dag som helst) kommer gå att jailbreka. Och sen fortsätta med ultrasn0w.

Ursprungligen av yabbah:

Men om du redan låst upp den så låser den väl sig inte när du uppgraderar.

Bara för att förtydliga det marcushedenstrom sa: Jo, det gör den.

Vänta på 4.1 som kommer snart, det lär komma en jailbreak och upplåsning till den ganska snart efter det släppts gissar jag.

Har ändrat rubriken, eftersom den gamla rubriken var raka motsatsen till den faktiska frågan i tråden.

Har också flyttat tråden till rätt forum.

/Mod

ok, tack alla, jag avvaktar med uppgraderingen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-06 18:40
Ursprungligen av sassnassa:

Hej, jag vore jätteglad om någon kunde försöka svara på min fråga, jag kör buss och hittade en iphone på sätet i våras, jag lämnade in den på Polisen och 3 månader senare fick jag hämta ut den eftersom ingen hade frågat efter den, nåja för att komma till saken, den var låst till något kanadensiskt telefonbolag och jag fick jailbreaka den och låsa upp den, nu funkar den till Telia, men... å nu kommer frågan,
hur ska jag göra för att kunna uppdatera den till nyare programvaror utan att den låser sig igen, fick vänta 3 månader innan dom släppte upplåsningen för 3,1,3, men många spel jag vill ha funkar bara för 4,0. HELP!!!:confused:

Har du SHSH sparade (kolla med The Firmware Umbrella) så kan du uppdatera till en jailbreakad 4.0.1

1
Bevaka tråden