Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte igång 3G på min iPhone 4

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 19:41

Har sen runt en vecka tillbaka en ny iPhone 4, men har fortfarande inte lyckats få igång 3G på den. Jag har Tele2 med abonnemanget Kompis Surf Student, använder operatören "Sweden 3G" och uppe i hörnet står det "Tele2 3G". 3G:n är aktiverad i inställningarna och jag har fyllt i all info på mobilt datanätverk. Trots detta får jag ingen uppkoppling. Någon som vet vad som är fel?

Tele2 - Kundservice - Köp & leverans - iPhone Support

Mobildata:
APN: surf.tele2.se

MMS:
APN: surf.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMSC-proxy: 130.244.202.30:8080

Sökväg i din iPhone:
Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk

Du sökte inte eller tittade på Tele2's sida innan va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 20:00

Jo, och som sagt. Jag har redan fyllt i det där. Fungerar ändå inte.

Ursprungligen av shiima:

Jo, och som sagt. Jag har redan fyllt i det där. Fungerar ändå inte.

Du skrev inte att du fyllt i det där, utan att du fyllt i, vad skrev du inte något om.

Testa återställ nätverksinställningar.

Under Inställningar -> Allmänt -> Nätverk, har du Cellular Data på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 20:19
Ursprungligen av keptang:

Du skrev inte att du fyllt i det där, utan att du fyllt i, vad skrev du inte något om.

Testa återställ nätverksinställningar.

Ah, det har du rätt i. Återställer jag nätverksinställningarna fylls formuläret alltså i med det du klistrade in ovan.

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Under Inställningar -> Allmänt -> Nätverk, har du Cellular Data på?

Antar att det är samma som Mobildata, och den är på ja.

Jag hade liknande problem med min iPhone 4 hos Telia. Lösningen bestod i att faktiskt beställa tjänsten mobilt internet från Telia via ett sms. Kan det vara så att just detta inte är aktiverat för dig i ditt abbonemang/kontantkort hos Tele2?

Testa alternativ, finns massor om du söker.

mobileinternet.tele2.se
internet.tele2.se

Finns även ett flertal Tele2-trådar här på forumet.
tele2 site:99.se - Sök på Google

Verkar lite tafatta försök när du bara säger till folk att ge förslag på varför just du har problem.

Lycka till.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-07 20:29

Tele2 borde tas ifrån rätten att sälja iPhone, det är ju otroligt dåligt att dom ännu inte lyckats få till en fungerande automatisk operatörsinställning via iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 20:46

Hm. Skumt. Startade om telefonen, utan att ändra några inställningar, och då fungerade det för att ladda en halv sida, men inte mer än så. Efter det kom samma fel upp igen.

Edit: Detta händer visst varje gång jag startar om den.

keptang:
Ska kolla igenom trådarna om jag hittar något.

Testa med återställning också utan att lägga tillbaka backup, brukar lösa de mest konstiga problemen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 22:30

^
Det där fungerade! En något omständlig lösning, men nu fungerar det. Tack för hjälpen!

Ursprungligen av shiima:

^
Det där fungerade! En något omständlig lösning, men nu fungerar det. Tack för hjälpen!

Trevligt att det ordnade sig.

1
Bevaka tråden