Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera apps efter landsbyte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som sagt, jag har flyttat från Norge till Sverige och har således en massa apps som är köpta från Norska iTunes store. Har ändrat kontoinfo med ny adress och Visakort i Sverige.

Problemet är nu att det står att jag har 6 uppdateringar att hämta gällande apps men när jag försöker hämta dom så kommer denna bild upp när jag försöker hämta dom.

Hur gör jag nu? Ska jag radera alla apps i iTunes och kan jag då hämta hem dom igen till iTunes från den svenska iTunes store?

Har ändrat kontaktinfo även på myinfo.apple.com men det fungerar fortfarande inte.

Tacksam för svar på vad man ska göra.

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-29 19:55

Trådlyft! Jag har samma problem fast från australiensiska App/iTunes Store , hur löser man detta?

Det fanns ju ingen här som visste så jag löste det själv.

Du måste helt enkelt ladda hem alla apps igen, fast inloggad i Svenska App store.
Så. Först tar du en skärmdump (det är det mest överskådliga) på dom appar som du laddat hem från Australiensiska App store och sen söker du upp alla appar igen, en och en och laddar hem dom en och en.

Det finns inget sätt att "Download all your previously purchased apps again" utan det är en och en som gäller. Jag som hade ca 200 apps hade några sköna timmar framför mig med andra ord.

Har du laddat hem apps som finns i Au-store och inte i Svenska store så är det skit för dig men tack för pengarna.

Klart irriterande och detta borde Apple kolla på om det inte finns en enkel lösning på för det här är inte Apple-like

Vad säger Apples support?

• Medlem
  • International user
  • 2010-10-29 20:05

Det är inga problem att synka över dem men jag kan inte uppdatera dem. Om jag köpt dem i Au-Store, kan jag ladda ner dem gratis i svenska butiken då?

EDIT: Apple-supporten har inte svarat och jag är lite otålig eftersom jag inte kommer ha tillgång till dator på ett par dagar.

Ursprungligen av imaster:

Det är inga problem att synka över dem men jag kan inte uppdatera dem. Om jag köpt dem i Au-Store, kan jag ladda ner dem gratis i svenska butiken då?

Som sagt, finns dom i Svenska storen så är det gratis. Finns dom inte i Svenska store så kan du förvisso behålla dom gamla men inte uppdatera dom (som bekant)

Enligt vad jag förstår från det gabbeman skriver så kan du ladda ner apparna gratis igen från App Store efter du bytt land. Förutom när det gäller apps som inte finns i SE-store som du köpt i AU-store.

1
Bevaka tråden