Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åka utomlands

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-12 21:13

Jag är en gubbe på 50 år som skall åka utomlands. Jag har en iphone4 med halebop-abonnemang. Ungarna har det så det blir biligare så ;-). Vad skall jag tänka på och vad skall jag stänga av? Absolut inte surfa eller kolla mail? Ibland kommer man ju åt "fel knapp" och då kopplar den ju upp sig direkt. Min gamla 2g var jailbreakad och då hade man ju SB-settings men det funkar ju inte med 4.1. Tacksam för hjälp och tips.

Stäng av data-roaming. Då kommer den inte att dra någon data över andra nätverk, så det enda du betalar för är samtal och sms och sånt där.

Data-roaming är inte på default, så det ska vara lugnt, men kontrollera det så är du säker.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-12 23:10

Har inget med iPhone och datatrafik att göra, men en hemlig fälla brukar vara telefonsvararen. Kontakta operatören och stäng av den, om det inte är gjort, annars betalar du för "samtalet" så fort någon hamnar på telefonsvararen när de försöker ringa dig.

Dataroaming brukar vara av, så det kan du bara dubbelkolla som nämnts ovan.

Ja, som zappee mycket riktigt påpekar, så finns det redan flera trådar om det här.

Ni måste söka lite innan ni startar nya trådar, så att vi slipper ha samma frågor om och om igen i nya trådar...

Och även om man inte får exakt svar i någon av de befintliga trådarna, så är det oftast bättre att hoppa in i en sådan tråd och ställa lite kompletterande frågor där, än att starta en ny tråd.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden