Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix äger! Men hur laddar man TV-serier?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 08:19

Skaffade mig Netflix och ett VPN-konto för en vecka sedan. Och jag måste säga att det är smått fantastiskt att ha alla (typ) världens filmer med sig överallt för en hundring i månaden. Just nu klämmer jag en massa europeiska klassiker. Loove it!

Men hur tusan gör man när man vill kolla på TV-serier? Del ett i säsongen funkar, men jag hittar inte del två? Vad har jag missat? Försöker hitta del två av US Office säsong ett.

Men hur gjorde du för att signa upp för enbart streamfilm? Jag har försökt men tvingas alltid starta med dvd/bluray-pröva på-paket...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 16:40

Vilken VPN använder du? Låter intressant!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 17:32

Jag kör Strong VPN. De har ett erbjudande som kostar typ 50$ för ett år. Sedan har Netflix ett paket som ger obegränsad streaming + DVDer (vilka man aktar sig frör att beställa) som kostar 9$ cirka. Första månaden gratis.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 18:44

Awesome! Jag fick precis igång det också. Tack för tipset! Vet du om man kan få tag på Netflix appen till mobilen också? Vad gäller avsnittena hittar man fler genom att klicka på Episodes längt ner bredvid play knappen (när du har börjat spela upp serien).

Edit: Fick precis tag på Netflix appen för iOS och allt funkar tillräckligt bra för att se ett tv-avsnitt eller en film på mobilen. Sweet!

Senast redigerat 2010-09-16 19:20

Nån som har länk till netflix sign-up UTAN att man måste acceptera att få hem 3 prov-dvd:er med posten?

Vad gäller vpn så kan jag varmt rekommendera Surfbouncer. Har dedikerade UK-servrar också och givetvis aktiv monitorering av både BBC iPlayer och Hulu (dvs garanti att dessa alltid funkar). BlackVPN är också bra, i princip identisk med Surfbouncer. Antar att StrongVPN är i samma ballpark också.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 22:34
Ursprungligen av Stinky:

Nån som har länk till netflix sign-up UTAN att man måste acceptera att få hem 3 prov-dvd:er med posten?

Jag registrerade idag genom att gå in på netflix.com och fick inga sådana frågor. Däremot skickade de automatiskt ut en streaming skiva för PS3. Lite synd att man inte får den, men men.

Ett tips, skriv in en adress för ett stort företag i USA (Apple, Walmart etc) när du registrerar dig. Skulle du råka beställa en DVD så är chanserna mycket större att de direkt skickar tillbaka skivorna till Netflix än om du har en fake adress.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 22:27

shandar: Aha! Tackar! Skapa ett amerikanskt iTunes-konto. Voilá, då kan du ladda hem iPhone- och iPad-apparna.

Stinky: Skumt, det alternativet fanns inte när jag signade förra veckan....?

jag har faktiskt en "riktig" fejkadress, går till ett företag som förmedlar varor som man "egentligen" bara kan beställa i USA. Vad jag inte vill riskera är att de skickar ut 1-3 test-hyr-dvd som måste returneras… Ska testa igen, kanske ett gammalt erbjudande som jag inte kommit förbi pga cache.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-17 06:43

@Stinky Vilket företag använder du till det?

Ursprungligen av AxelM:

@Stinky Vilket företag använder du till det?

Bundle Box.

Kör själv med VPN för Netflix samt Pandora och kan tipsa om en lösning om man inte vill köra all trafik genom sin VPN utan bara Netflix eller andra USA tjänster. Detta gäller endast för Mac datorer.

Det man behöver göra är,

1. Se till att under nätverksinställningar så ska VPN anslutning ligga under er internetanslutning i tjänsteordningen.
2. Markera VPN anslutningen och välj avancerat, klicka ur rutan "Skicka all trafik över VPN-anslutning"
3. Lägg till nedanstående i er /etc/hosts fil, klipp och klistra beroende på vilken tjänst ni vill använda er av.

# Whatismyip.com 
# Bra för att kontrollera så att anslutningen fungerar och att man får fram rätt IP
72.233.89.198 www.whatismyip.com
# Netflix
208.75.76.17  www.netflix.com
208.75.76.17  netflix.com
204.236.233.154    agmoviecontrol.cloud.netflix.net
208.75.79.32 agmoviecontrol.netflix.com
# Pandora.com
208.85.40.50  www.pandora.com
208.85.40.50  pandora.com
208.85.40.48  internal-tuner.pandora.com
# Hulu.com
195.95.193.9 www.hulu.com
195.95.193.16 static.huluim.com
209.130.205.38 t.hulu.com
207.123.61.122 hulu.cust.footprint.net
4.23.39.125    hulu.f35.c.footprint.net
# Fox.com
8.19.200.152 c.brightcove.com
96.6.41.200     www.fox.com

4. Vad ni sedan behöver göra är att skapa en fil i /etc/ppp/ som ska ha namnet "ip-up", alternativt ladda ner min direkt ifrån denna länk, http://dl.dropbox.com/u/504257/ip-up
5. Starta om din VPN och allt ska fungera.

Den största fördelen med denna lösning är att alla videotrafik (Hulu,Netflix,Pandora) går direkt över din vanliga internetanslutning så det går mycket snabbare än om man skulle köra det över VPN.

Detta tips är som ni kanske förstår riktat till Mac, men delar ni ut ert trådlösa nätverk från er Mac så kan ni uppnå samma resultat från en iPad eller iPhone.

Ursprungligen av GoYoghurt:

Den största fördelen med denna lösning är att alla videotrafik (Hulu,Netflix,Pandora) går direkt över din vanliga internetanslutning så det går mycket snabbare än om man skulle köra det över VPN.

Måste man ha en VPN med din lösning. Går det inte lika bra med en proxy placerad i USA?

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2010-12-04 01:17
Ursprungligen av GoYoghurt:

3. Lägg till nedanstående i er /etc/hosts fil, klipp och klistra beroende på vilken tjänst ni vill använda er av.
4. Vad ni sedan behöver göra är att skapa en fil i /etc/ppp/ som ska ha namnet "ip-up"

Detta verkar smart, men för en som inte är nätverkstekniker, var hittar man sin etc/host fil? och punkt 4 förstår jag inte heller, vad skall filen innehålla, koden ovan? Downloadlinken funkade inte. Har fått igång Netflix med VPN (StrongVPN), funkar bra, men nu går all trafik över VPN.

Hittade en plugin till Front Row som heter Understudy, lägger till Netflix, YouTube samt lite annat som man kan välja. Fanns ett val för egen URL, vore coolt att få in SVTPlay, men det verkade inte fungera. kanske nån vet om det går att fixa.

Senast redigerat 2010-12-04 01:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-01 17:28

Låter ju super! Synd att det inte funkar för mig... Så fort jag har klickat ur "Skicka all trafik etc" så funkar det inte längre. Jag har lagt in alltihop i hosts-filen och lagt in din fil. Men utan success...

Felet beror troligtvis på är ip-up filen inte är "executable"

Kör kommandot nedan så borde det fungera efter att du startat om din VPN,

chmod u+x /etc/ppp/ip-up
  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-01 20:47

Intressant! Jag bor utomlands och kollar mycket svtplay via VPN. Skulle det gå att göra en liknande lösning där? Hur hittade du ip-nummrena till sidorna?

Ursprungligen av -David-:

Intressant! Jag bor utomlands och kollar mycket svtplay via VPN. Skulle det gå att göra en liknande lösning där? Hur hittade du ip-nummrena till sidorna?

Du måste ha någon typ av HTTP sniffer för att se all trafik, t.ex Tuffcode - Home för att ta reda på vilka servrar som används. Sedan så kör du bara i terminalen och Ip-adresser syns där. Det beror även på vilken typ av kontroll som sidan har, vissa sidor kontrollerar bara på själva hemsidan, medans andra tjänster även kontrollerar mot själva videoservern (T.ex Hulu) Det kan ta en stund att få det att fungera då t.ex Hulu har flera steg av kontroll och då måste man prova sig fram.

Jag tror nog tyvärr inte att min lösning fungerar med en proxy, men det finns nog andra lösningar för proxy.

Bra tråd, Netflix fungerar perfekt för mig, har kollat på film hela dagen, har väl satt ungefär 50 filmer på kö som jag ska se.

För er som har en DD-WRT router så har jag nu hittat och använder en fungerande lösning, se DD-WRT Forum :: View topic - Watching Hulu in Canada using OpenVPN Tunnel on dd-wrt
Bara ställa in PPTP/OpenVPN klienten på router och sedan använda scriptet i tråden (IP adresserna som jag tidigare postat måste dock läggas till).

Detta gör att Netflix/Hulu/Pandora även fungerar på iPad, Apple TV och iPhone utan några problem.

För att det ska fungera måste man även lägga in adresserna som jag tidigare postat i hosts filen, hur man gör det står här, DD-WRT Forum :: View topic - Adding to /etc/hosts does not let clients resolve address

Ursprungligen av GoYoghurt:

För er som har en DD-WRT router så har jag nu hittat och använder en fungerande lösning, se DD-WRT Forum :: View topic - Watching Hulu in Canada using OpenVPN Tunnel on dd-wrt
Bara ställa in PPTP/OpenVPN klienten på router och sedan använda scriptet i tråden (IP adresserna som jag tidigare postat måste dock läggas till).

Detta gör att Netflix/Hulu/Pandora även fungerar på iPad, Apple TV och iPhone utan några problem.

För att det ska fungera måste man även lägga in adresserna som jag tidigare postat i hosts filen, hur man gör det står här, DD-WRT Forum :: View topic - Adding to /etc/hosts does not let clients resolve address

Verkar ju riktigt coolt. Så med den här lösningen streamas filmerna via vanliga uppkopplingen och enbart "ipchecken" via vpn? Som novis på DD-wrt har jag några frågor.
1. Gäller det både Openvpn och PPTP?
2.Var lägger man in scriptet?
3.Var/hur lägger jag till ipadresserna?
4. Räcker det att lägga in scriptet för att undvika att vpnen körs hela tiden?

Blev en del frågor men jag är extremt sugen på att få detta att funka då jag redan är netflix beroende.

  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2011-01-22 16:37
Ursprungligen av GoYoghurt:

För er som har en DD-WRT router så har jag nu hittat och använder en fungerande lösning, se DD-WRT Forum :: View topic - Watching Hulu in Canada using OpenVPN Tunnel on dd-wrt
Bara ställa in PPTP/OpenVPN klienten på router och sedan använda scriptet i tråden (IP adresserna som jag tidigare postat måste dock läggas till).

Detta gör att Netflix/Hulu/Pandora även fungerar på iPad, Apple TV och iPhone utan några problem.

För att det ska fungera måste man även lägga in adresserna som jag tidigare postat i hosts filen, hur man gör det står här, DD-WRT Forum :: View topic - Adding to /etc/hosts does not let clients resolve address

Hej!

Jag kör dd-wrt på en av mina routrar och tunnlar trafiken från denna till ett strongVPN konto.
Ansluter jag min appletv, ipad osv mot dennas wlan så funkar det som det ska.
Dock är hastigheten inte jättebra ibland och skulle då vilja få till så att streamingen inte sker via vpn.

Men har försökt att få till detta med scriptet och routingen, men får det inte att fungera.
Skulle du eller någon annan kunna skriva lite utförligare hur du/ni har gjort?
Det vore kanon.

Med vänlig hälsning
Stoffe

Vad är det för kvalite på innehållet?

Är allt 720p? Hittar inget om det på hemsidan.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2010-12-13 12:08

Netflix kollar hastigheten före varje film/programm så jag antar att kvalitén blir anspassad till hastigheten. Jämförde just och jag har lika bra kvalitét som SVT1, (med vanlig Boxer) bättre än TV3 och TV4, fast det beroro ju lite på programmen också. Jag har en 10 MBit Adsl. Med bredbandskollen så får jag upp 9Mbit med StrongVPN påslaget. Har inte haft några problem den vecka jag haft Netflix utom Lördag natt då det stod stilla ett tag.

Någon mer uppdatering på om någon fått det att fungera? Har en Asus RT-N16 flashad med DD-WRT (köpt från Sabai Technology). Skulle gärna vilja få till det så att endast strömmar från/till Netflix går via VPn och resterande via min "vanliga" internet lina...

/Niklas

1
Bevaka tråden